۲۹ بهمن ۱۳۸۹

کف خیابانهای تهران

تصمیم ندارم خانه تکانی کنم ؛ اما شهین خانم آمده است و پایش را کرده در یک کفش که الا و بلا باید همین امروز چیزهایی را بتکانیم چون نزدیک عید من دیگر نمی توانم بیایم یکی دو روزه خانه ات را سر و سامان دهم .
آقای خانه از خدا خواسته زود شال و کلاه می کند برای رفتن به باغ . دو  بسته جوجه کباب بر می دارد و یک شیشه شربت آلبالو ! و زیتون ونان و پنیر و پسته ویک قوطی توتون و سیب زمینی کوچک برای تنوری  کردن و خیار و گوجه برای سالاد و ماست و... می آید و می رود و  با دوستانش  هماهنگ می کند که این روز جمعه ای توی خانه نمانند مزاحم زنهای مهربانشان باشند .
چشمم می افتد به بیزقولک که توی اتاق از بی حوصله گی سرش را کرده است زیر میز و پایش را انداخته است روی صندلی با ایران ور می رود .
می گویم : آقا اگر زحمتتان نمی شود بیزقولک را هم با خودتان ببرید .
می گوید : نه نه حرفش را هم نزن بیزقولک باید بنشیند مشقش را بنویسد کار دارد .
بیزقولک از همانجایی که خوابیده است فریاد می زند . من مشق هایم را نوشته ام بابا فقط یک کمی خواندنی دارم  من هم می آیم .
دروغ می گوید پدر سوخته هیچ کدامشان را ننوشته ؛ من لبخند می زنم بعضی وقتها چقدر دروغ های بچه ها شیرین می شوند . آقای خانه عزا می گیرد هیچ چیز نمی تواند مثل نگهداری از  یک بیزقولک  برای مردی  که از خانه تکانی شب عید فرار می کند تکان دهنده باشد.

ته نوشت : فردا می روم تهران یک شنبه هم تهران هستم  با دوستان دانشکده تصمیم گرفته ایم درکف یکی از خیابانهای تهران دور هم باشیم .

۱۳ نظر:

خُسن آقا گفت...

سر جدت قسم کفش کتانی بکن پات که خوب بتونی فرار کنی. یک بسته سیگار و یک فندک هم با خودت ببر اگر اشک آور زدن بتونی خودت رو نجات بدی!
جای خُسن آقا رو هم خالی کن!

ناشناس گفت...

خارخاری خانوم!
خیلی نوشته هات رو دوست دارم...ساده و پر معنی...موفق باشی.

24 گفت...

من نمی دونم کدوم شهری، فکر کنم نگفته بودی قبلا :|
کفِ خیابون‌گردی هم خوش بگذره!! :|

ناشناس گفت...

ستاد هماهنگی جنبش راه سبز

آدرس منزل میر حسین موسوی:
خیابان پاستور- کوچه بن بست باختر -اولین منزل

( رسانه شما هستید)

ناشناس گفت...

:))

کف هم خوش بگذره
موج سواری میرین دیگه؟

ناشناس گفت...

خونه تكوني حوصله مي خواد،زحمتش زياده اما نتيجه اش شيرينه،تنهاي هم فايده نداره همه اهل خونه بايد كمك كنن.

ناشناس گفت...

در کف خیابان می بینمت
همه با هم
در کف خیابانها

ناشناس گفت...

آدرس منزل میر حسین موسوی:
خیابان پاستور- کوچه بن بست اختر -اولین منزل

بخشی گفت...

حتما بعد از اینکه تو کف خیابون دوبار از رومون با ماشین رد شدند دوباره بلند شدیم لطفا بفرمایید اینجا:
اجرای کنسرت فرزندان فروغ محبت /11/12/13 اسفند. ساعت 18-20 و 21-23
فرهنگسرای ارسباران.
روابط عمومی 05115011788

ناشناس گفت...

مدام صفحه رفرش می کنم تا از ایران خبردار شوم
شما که آن کف هستی، خوش به حالت، سرت سلامت و جانت بی بلا

سارا گفت...

سلام....

كلي كيف كردم از ترفندت براي تكميل لذت اقاي خانه ... بنده بسيار از اين ترفند استفاده كرده و سودبرده ام .... اما به عنوان يك تهراني خواهرانه بهت تذكر ميدهم كف خيابان هاي تهران اين روزها بدجور پوست موز زياد شده است ... ترا خدا مواظب باش ليز نخوري ...

ناشناس گفت...

به عنوان يك تهراني خواهرانه بهت تذكر ميدهم كه ... كف خيابانهاي تهران اين روزها بدجور پر از پوست موز است ...تراخدا مواظب باش ليز نخوري...

sami گفت...

negaranam baratoon.chera post jadid nemidin .

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...