۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاجری که یک شبه رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شد

عاقبت باشگاه پرسپولیس کارش به جایی رسید که ناچار شدند بگردند دوره برایش گرداننده پیدا کنند.
مشخصات هیات مدیره را که خواندم, چشمم به اسم رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس افتاد.
گشتم, دیدم نوشته اند؛" تاجر و کارخانه دار "
, سرچ کردم, یک خط اطلاعات در مورد پیشینه این آدم پیدا نشد!
اما چرا, شاید اگر خیلی بگردید تنها دو  آگهی تاسیس شرکت  مربوط به دو سال متوالی از این آدم پیدا کنید که با سرمایه ی زیر یک میلیون تومان امسال با خواهر و برادرش یک شرکت تاسیس کرده است و سال بعد نام و نشان شرکت را عوض کرده و شرکتی دیگر به نام خود به ثبت رسانده است! و دیگر هیچ.
 مملکت عجیبی است که نمی توانید یک خط اطلاعات از  یک کارخانه دار تاجر و ثروتمندش در اینترنت پیدا کنید.
این که این آقا مالک کدام کارخانه است؟ تجارتش برمبنای چه چیزی است؟ چه چیزی صادر می کند؟ چه چیزی وارد می کند؟ موفقیتش در بدست آوردن این همه ثروت از چه طریق حاصل شده است؟ با چه دوستانی می پرد؟ چه مراوداتی دارد؟
نخیر, هیچ چیز دیگری از این آدم به دست نمی آید.
باور کنید پایه باشید  اطلاعاتی که از  دست فروش سرکوچه تان در اینترنت به دست می آورید از این تاجر بزرگ و منجی پرسپولیس بیشتر است.
خیلی ها, فیس بوکی, توییتری, چیزی دارند. خیلی هنرمندان و صنعت گران را هم دیده ام برای معرفی کارشان سایت یا وبلاگ زده اند, حتی دانشجویان فارغ التحصیل که مقاله ای, پایان نامه ای, کاغذی نوشته اند, یکی دو خط نام و نشان در اینترنت از خودشان به جای گذاشته اند.
و حالا چطور و از کجا ناگهان یک  تاجر دست به جیب را از جعبه بیرون می آورند " که میلیاردی خرج می کند" و ناگهان به وسط میدان می اندازندش  و قرار می شود منجی باشگاه پرسپولیس باشد, خدا می داند چه داستان هایی دارد؟

ته نوشت: یادتان می آید  ماجرای آن  فامیل ویلادار! که با سردار قالیباف و سردارهای دیگر می چرخید؟
یادتان می آید که یک شبه از صدقه سرعضویت در ستاد انتخاباتی رییس جمهور پیشین و وام های میلیاردی بعدش, پرش بلند خودش را آغاز کرد؟
ادای دین کردم به او که این دو خط اطلاعات را در موردش نوشتم.
 این خط و این نشان روزگار باشگاه پرسپولیس به از این که هست نخواهد شد, پولها که تمام شود این منجی می رود و منجی دیگر می آید. 
خشت اول را کج گذاشته اید تا به ثریا نرسیده, دیوار را بریزید و دوباره بنایش کنید.




۹ نظر:

Jack Sparrow گفت...

اینها باید گمنام باشند که برای صاحبان نام بتوانند کار کنند! و البته حرف شنو!

خُسن آقا گفت...

در آخر خودتان توضیح دادید.
اینگونه سرمایه دارها در ایران همگی فقط کارچاق کن و کارگردان هستند. مردان ثروتمند واقعی پشت پرده اینها را می‌چرخانند! شاید هم یک ملای شیخی با یک کیلو ریش مالک اصلی است و اینها کارچاقکن.

leverage گفت...

اینها باید بی نام باشند تا بتوانند برای با نام ها کار کنند! والبته حرف شنو!

مامان شنتیا گفت...

آه ه ه ه خارخاسک جااان، دست روی دلم نگذااار...نع نگذااار

ناشناس گفت...

دوران دانشجویی، یک رفیقی داشتم که شغل باباش "مدیر" بود. یعنی همیشه دو سه تا شرکت معروف عضو هیات مدیره بود و تو یکی هم مدیرعامل. خالی بندی هم نبود، واقعا چند باری این شرکتها رفتیم و دیدیم که طرف واقعا اونجا مدیرعامل هست. هر از چندی این شرکتهایی که بابای دوستم عضو هیات مدیره یا مدیرعاملشون بود عوض میشد. به گمانم یک تعداد از همین "مدیر" ها بودن که جابجا میشدن که حوصلشون سرنره. و البته اینکه این تو اون شرکتها چه کاری کردن، تاثیر خاصی در آیندشون نداشت، چون یادمه یکی از اون شرکتها ورشکست شد و بابای دوستم شد مدیرعامل یک جای دیگه. رییس هیات مدیره پرسپولیس هم یکی از همون همیشه "مدیر" هاست.

دارا گفت...

فکر می کنم مشکلم برطرف شده باشه و پس از مدتها اینبار بتونم اینجا نظر بگذارم.
می خوندمتان اما نمی شد نظر بگذارم.
خوب هستین خارخارسک خانوم؟ بچه ها و آقا خوبن؟ کارتون چی شد؟ هنوز زیرپله هستید یا ارتقا یافتین؟

در مورد این پدیده ها، که یکباره در بخشی از بازار مالی تجاری ظهور می کنن، باید گفت بهترین شیوه پولشویی Money Laundering رو دارن اجرا می کنن.
یعنی بواقع وقتی من درآمدی مثلا از قاچاق دارم، اگر آن پول را به بورس ببرم و یا در بنگاههای معروف و مباح مثل باشگاه فوتبال، سرمایه گذاری کنم، سیستم مالیاتی و دارایی کشور، رد و ریشه درآمدزایی من رو گم می کنه و من از اون لمحظه دارای درآمد مشروع محسوب میشم.

Jack Sparrow گفت...

کجایید؟!!
زندگی مشغولتون کرده!!!

ناشناس گفت...

یکی میگفت که این همه پول که از فروش نفت قرار بود عاید ایران بشه، اگه به یه ابر اقتصاد مثل آلمان تزریق بشه یک جابجایی کاملا محسوس در اون ایجاد میکنه. حالا معلوم شد این پولها چطوری دود میشدن و آب هم از آب تو ایران تکون نمیخورد

لیست محرمانه افشاشده بدهی ۷۰ میلیارد دلاری اطرافیان احمدی‌نژاد تأیید شد (فقط یک موردش اون سه هزار میلیارده)

افشای ابعاد فساد مالی در بنیاد شهید می‌تواند مردم را شوکه کند

اون وقت ما دلمون به این خوشه که 4 تا بجه رو گرفتن و با یه کمپین اینترنتی آزاد شدن. کلی به خودمون افتخار میکنیم که ما با تلاش و فشار افکار عمومی جوانان بیگناه رو آزاد کردیم یا مثلا یه خبرنگاری که گذاشته در رفته داره با یه کمپین دیگه مثلا برای یکی از حقوق زنان تلاش میکنه.
دوباره از فرداش میشینیم فارسی وان میبینیم و جلوش تخمه میشکنیم تا دوباره ببینیم یکی داره جلو چشممون نابود میشه و یه کمپین دیگه و ...

واقعا کجا داریم میریم؟
این پولای دزدی قیمت خراب شدن زندگی چند تا جوونه؟ حق نفس کشیدن چند تا بچه تو روستاها و شهرای دور افتادست؟
چرا اینقدر کرخت شدیم؟
یه زمانی میگفتن هیچی بدون زحمت بدست نمیاد. الان باید بگیم هیچی بدون زحمت واسه آدم نمیمونه!

Jack Sparrow گفت...

تورا چه شده است؟!

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...