۱۶ اسفند ۱۳۸۹

درستایش زنان "درود بر عشق "

پدر بزرگ من یک مرد سیاسی بود . وکیل مجلس ؛ نه از آن وکیلها که کیف انگلیسی به دست به مجلس می روند و استقلال مملکت را به پای هر بیگانه ای  می ریزند . یا از آنها که برای خوشامد حاکمان در مجلس دهن کف کرده و پا برزمین کوبان  " مرگ بر این " مرگ بر آن " نعره می زنند  . او وکیل مردم بود و مردم دار . آرمانهای بزرگی داشت و رویاهایی در سر . بعد از سقوط مصدق او را هم مثل خیلی های دیگر که تمایلات میهن پرستانه داشتند زندانی و شکنجه و عاقبت سکته می دهند .
مادر بزرگم می ماند و چند بچه قدو نیم قد و قلبی که سخت اندوهگین است .اوکه عاشقانه همسرش را دوست داشته بیکار نمی نشیند  هر وقت فرصتی پیش می آمده یا در جمعی بوده به شاه و اطرافیانش ناسزا می گفته و او را مسبب مرگ شوهر می دانسته  تا اینکه خیلی ناغافل و تصادفی سر همین خیابان بهبودی ماشین ارتشی با او تصادف می کند  و اوهم تمام می شود .
وقتی پدرم زندان بود . این مادر بود که چون سیر و سرکه می جوشید . با فروش جهیزیه اش پدر را که حکم اعدام برایش بریده بودند از زندان بیرون می آورد . بعد از آن هم این او بود که بیشتر دنبال انقلاب و انقلاب بازی می دوید با خاطره ای از پدری که از دستش داده بود .
همین فخر السادات خودمان را تا قبل از زندانی شدن تاج زاده چه کسی می شناخت. در واقع نامه نگاری های عاشقانه اش بود که او را به ما شناساند . یا زهرا راهنورد را که پا به پای شوهر همراه بود یا همسر کروبی را یا مادر سهراب را , یا مادر ندا را یا ..............
 احساس می کنم اگر مردها را نوع خاص دیدگاه و آرمانهایی که دارند به میدان سیاست و مبارزه می کشاند زنها بیشتر با نوع خاصی از عشق وارد این وادی می شوند . در واقع یک وجه  زنان سیاسی است اما هزار و یک وجه دیگر را عشق تشکیل می دهد . پس "درود برعشق " بخاطر تمام زنانی که  به ما شناساند .

۸ نظر:

شبح مردان سبز گفت...

باهات موافقم ولی عشق رو تو مردهاهم دست کم نگیر.گرچه بروی مبارک خودمون نمیاریم ولی بیشتر انگیزه هامون از عشقه که شروع میشه! حالا مثل عشقمون به وطن. فقط یه فرق اساسی بین زنها مردها در این مورد هست. زنها شهامت گفتنش و اعتراف به عشق رو دارن. ولی مردها شهامت اعترافش رو ندارن.

عطیه گفت...

اما چیزی که کمتر دیده می شه عشقه و من نمی فهمم چرا

الف.رها گفت...

درود بر عشق

م.طلوع گفت...

درود

سنی گفت...

اتفاقاً پست منم راجع به روز زن بود.آیا سال دیگه این روز برای ما متفاوت تر خواهد بود؟باید ببینیم؟:-)

ناشناس گفت...

like!

پیر فرزانه گفت...

و عاشق ها در آرمان هایشان پایدارترند. پس "درود بر عشق "

سحر خانوم گفت...

تا بحال از این دیدگاه به عشق نگاه نکرده بودم. واقعا عالی بود. با اجازه لینکتون میکنم. میخوام نوشته هاتونو دنبال کنم.

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...