۴ بهمن ۱۳۹۰

نسبت مرفه بودن

از هفت گاومان كه نرهايش مي زايند و ماده هايش شيرشان خشك مي شود! قرار است دو تا را بفروشيم.
رسما به آن زمان تاريخي كه آقاي خانه شرمسار و نادم با كوهي از غم و غصه به خانه بيايند و اعلام عمومي كنند كه ورشكست شده اند نزديك شده ايم.
ما يك خانواده متوسط هستيم بنابراين هر چه از دست بدهيم به اندازه متوسط بودنمان از دست داده ايم، كه اين همه چيز زيادي نيست.
البته اگر داشتن هفت گاو و يك مرغداري كوچك ارگانيك ِ  شصت هفتادتايي و دو غاز و يك سگ وسه گربه كه يكي از آنها تازگي ها گم شده است ويكي كه به ظاهر خوش نژاد تر بوده زاييده است. و گرفتن معلم گيتار براي دخترها، آنهم معلمي كه دانشجو باشد و تا مي شود حق الزحمه اش را  پايين تر آورد و داشتن يك ماشين و يك آپارتمان صدو چند متري و دو سكه طلا( كه رسما رشوه بوده است)‌  و هشت بسته چهارتايي كنسرو گربه ( باقي مانده مال حرام محرم گذشته ) و دو بچه گربه پرشين چهارصد هزارتوماني  كه يكي از آنها مال ما نيست و به صاحب گربه ي نر تعلق دارد  و مقداري خنزر پنزر مصرفي ديگر، بتواند ما را در طبقه مرفه بي درد  جاي بدهد،  ما مرفه هستيم و بنابراين شكستمان در اين روزهاي سخت، سخت تر خواهد بود.
اما من فكر مي كنم جاي نگراني نيست! چرا كه اگر نسبت چيزي كه از دست مي دهيم نزديك باشد به  نسبت چيزهايي كه هيچ وقت بدستشان  نياورده ايم و هميشه آرزويشان  را داشته ايم. آنوقت مي شود گفت ما بدجوري شكست خورده ايم. ولي اگر اين نسبت كاهي باشد در مقابل كوهي و به زبان نيايد و قابل محاسبه نباشد،‌ بنابراين ما چيز زيادي از دست نمي دهيم كه غمش را بخوريم.
اما آقاي خانه با اين حرفها دردشان آرام  نمي شود و مدام غصه" مناخيم"  گاو نر اسراييلي امان را مي خورند كه بايد بدهيمش برود.

۶ نظر:

بهزاد گفت...

مرفه بودن هم عین عدالت واژه ای انتزاعی است که بسته به دید و فکر افراد قابل تعریف است.

اما وقتی گاوهای نرتان میزایند میتونید خودتون را مرفه بدانید ;)

ایران خانم هم که چندی است زاییده و بچه هاش سالمند:)

اما خوش زاد نبوده که فقط سه تا زاییده این گربه خیابونیا با وجود اینکه غذای کنسروی نمیخورند 5 تا هم دیدم زاییدن

مهدی گفت...

با منطق شما چیز قابلی از دست نخواهیم داد، اما به چیزهایی که تنها در خواب خواهم دید، افزوده میشود.

مارگزیده گفت...

خارخاری این بلاگفا ما را سرویس کرد
اینجا چه طوریه؟
راضیین؟

نبات داغ گفت...

به آقای خانه تان بگویید اگر شبها به خاطر مسابل مالی خوابش نمی برد و بی خواب است نگران نباشد ایشان هم مانند خیلی از آقاها دچار "بیداری اسلامی "شده اند

خارخاسک هفت دنده گفت...

مار گزيده جان شما هم مارگزيده بلاگفا شده ايد؟
اينجا هم آش دهن سوزي نيست ولي بهتر از بلاگفاست .

دنیا گفت...

بلانسبت شما از همه نوشته هایتان خر کیف می شویم، از دو پهلو گذشته شما سه پهلو می نویسید.

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...