۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰

ما که ندیدیم در چنته دور و بری ها کسی که بتواند بی دردسر ایران ما را عقیم کند

نوشته بودم  ایران فحل شده است . گربه هایی که به دوران بلوغ می رسند فحل می شوند . می شود گفت یک جورهایی به آگاهی می رسند .  اسمش این است که  دنبال جفت  می گردند اما رسمش این است که اینها را دیگر  نمی توان آرام کرد . اولین نشانه ایرانی که فحل شده باشد افسردگی است . غمگینی مرموزی است که ناگهان سراپای وجودش را می گیرد . گویی ناگهان می فهمد این صاحب آشنایی که هر روز به او غذا می داد و دستی به سرو گوشش می کشید همان کسی است که آزادی های او را به بند کشیده است . همان کسی است که تعیین می کند او با چه کسی ؛  چه وقت و چطور دوستی کند . همان کسی است که درها را بسته و او را از دیدن دنیا محروم کرده است . بعد ناگهان شورش شروع می شود  سه چهار روزغوغا به پا می کند  تظاهرات  می کند شعار می دهد خودش را به درو دیوار می کوبد  تا  دوران  تمام می شود اما دوران تمام شدنی نیست ؛   دوباره دوهفته دیگر یک ماه دیگر شروع می شود سردرگمی , سرگیجه ؛ افسردگی , داد می کشد فریاد می کتد. غوغا به پا می کند تا به خواسته اش برسد . دست خودش نیست .  دیگر دوران دنبال گلوله کاموایی دویدن و از درو دیوار بالارفتنش به پایان رسیده طبیعت مسئولیت دیگری به دامانشان گذاشته است .
صاحب نو رسیده نمی تواند ایرانی را که بالغ شده است بی دردسر به حال خود رها کند  نه توسری نه باتوم نه گاز اشک آور و نه حتی انگولک کردن ایران چاره کار نیست   سلطان  یا باید درها را باز کند و اجازه دهد ایران هر کجا می خواهد برود و با هر که می خواهد دوستی کند و یا باید متخصص بیاورد گربه  را عقیم کنند ( ناگهان یادم به لیبی و آن سرهنگ دیوانه افتاد ). عقیم کردن ایران هم کار هر کس نیست گاو نر می خواهد و مرد کهن ما که ندیدیم در چنته دورو بری ها کسی که بتواند بی دردسر ایران ما را عقیم کند .

۱۸ نظر:

محسن گفت...

آفرین بانو. حکایت بلوغ گربه شما و ایران خیلی شبیه است.

قاصدک گفت...

هی میام کامنت میذارم و تو میزنی تو برجکم. منم توبه می کنم و پشت دستم رو داغ می کنم که دیگه روی اسمت کلیک نکنم ولی چه کنم که یهو خر میشم و میگم یواشکی ببینم چی نوشته بعد مجبور میشم کامنت بذارم. القصه : بیخود دنبال راه برای عقیم کردنش نگرد. فقط کافیه چند روزی گرسنگی بدی عاشقی از سرش می پره. بعد نتنها دور فحول رو خط می کشه بلکه هر از گاهی که یه تیکه آشغال گوشت براش تکون بدی حاظره هزارتا خوش رقصی برات بکنه.واسه همون یک تیکه آشغال گوشت ساعتها توی صف وایمیسه حتی اگه صفش از صف سکه دم بانک ملی هم دراز تر باشه. چون رمقی هم به تنش نمی مونه دیگه نه خودشو به در و دیوار میزنه ونه سرو صدا میکنه. خار خاری جان اگه کاری بلد نیستی از اهلش بپرس و بیخود از کاه کوه نساز

خارخاسک هفت دنده گفت...

فکر می کنم شما اطلاعات دقیقی در مورد گربه های اصیل ندری قاصدگ / گربه های خوب برای آشغال گوشت خوش رقصی نمی کنن این رو می تونی از کسانی که گربه های پرشین یا گربه های اصل و نسب دار دارن بپرسی .

Dokhtarak گفت...

من مخالف عقیم کردن حیوانات هستم
این خودخواهی آدمهاست که یه حیوون زبون بسته رو واسه خوش خوشان خودشون و سرگرمی شون یا تنها نبودنشون یا هر دلیلی میارن و بعد واسه راحتی خودشون حیوون بیچاره رو عقیم می کنن و اون رو از لذتش و غریزه طبیعی اش محروم می کنن!

sami گفت...

kharkhasak azizam vah ke che ghalami dari.neveshtanet foghol adeh zibast.vaghti mikhanamat be khod v irani boodanam mibalam aziz.

ناشناس گفت...

خارخاری شما چند سالته؟

خارخاسک هفت دنده گفت...

Dokhtarak گفت...
من مخالف عقیم کردن حیوانات هستم

من هم مخالف هستم عزیز به همین دلیل یک پسر فوق العاده زیبا و نجیب و با اصل و نسب پیدا کرده ام همین هفته می رویم تا با هم ازدواج کنند و بعد هم برایمان بچه گربه های گوگوری مگوری بیاورند .

خارخاسک هفت دنده گفت...

ناشناس گفت...
خارخاری شما چند سالته؟
40 سال

خارخاسک هفت دنده گفت...

sami گفت...
kharkhasak azizam vah ke che ghalami dari.neveshtanet foghol adeh zibast.vaghti mikhanamat be khod v irani boodanam mibalam aziz

متشکرم که حس به این خوبی داری . من هم از داشتن دوستانی مثل تو به خود می بالم .

ناشناس گفت...

سلام خارخار. من قاصدک هستم:
وقتی گشنگی بکشه اصالتش یادش میره.به قول اون بابایی که می گفت توی اتوبوس تنگت رو نگرفته که بفهمی دردش از عاشقی و دوری بدتره. تو هم بذار چند روز رژیم بگیره برای اندام و هیکلش هم خوبه. باد کله ش هم می خوابه. میری شوهرش میدی اونوخت به قول عوام یک سولاخشو پر میکنی ولی هزارتا سولاخ دیگه پیدا میکنه که بدون یارانه و سوبسید و برجی 2 میلیون در آمد هم نمیشه پرش کرد. خارخاری از من به تو نصیحت. سن و سالی ازت گذشته، خام این بچه گربه و نازو عشوه هاش نشو. یک کاری میکنه که خونه خراب بشی ها

كيقباد گفت...

با اجازه ي خارخاسك و خطاب به خيلي ها :
از آدمهايي كه با منظور و مقصود به امر شريف خودزني و ايضا" مردم زني مشغولند و از هر فرصتي استفاده يا سواستفاده ميكنند تا به يادمان بياورند كه ... ببخشيد ...هيچ گهي نيستيم ، تعجب نمي كنم . بالاخره هر كسي به يك طريقي نان ميخورد ديگر .
تعجب اما از آنهايي است كه دانسته و ندانسته آب يا نان به آسياب همين ها ميريزند . دم به ساعت از بدي ها و بي غيرتي ها و هيچ گهي نبودنهاي و ما مردم ميگويند . نه كه انگار خودشان خيلي گهي هستند . و انگار كه فقط اينان فهميده اند كه ما هيچ گهي نيستيم . ببخشيد اينقدر گه گه كردم . بسكه اوقات آدم را گهي ميكنند بعضي ها .
باباجان ، ميدانيم . فهميديم . ميدانيم هيچي نيستيم . نميخواد شما بگي . نميخواد هي اينور و انور ايميل هاي گروهي بفرستين و بدبختي ها و بد رانندگي كردن ها و بي فرهنگي ها و بي غيرتي هايمان را به رخمان بكشيد . خودمان بهتر از شماها ميدانيم كه چه عيب و ايراداتي داريم .
ولي يعني شما مثلا نميدوني كه تضعيف روحيه كردن و القا ياس و افسردگي ، خودش از همه چي بهتره ؟! يعني شما فكر ميكني اگه بگي ما ملت گهي هستيم از همين فردا ديگه هيشكي گه نميشه ؟!
ببخشيد خارخاسك جان .

ناشناس گفت...

خود شکن آیینه شکستن خطاست.
امضا: قاصدک

ناشناس گفت...

برای اینکه به خودت و خوانندگانت بر نخوره از این به بعد سوالهای تیتیش مامانی می پرسم. اولیش هم اینه. خیلی خوشحالم میکنی اگه جواب بدی:
خارخاسک جان لطفا بگو متولد چه ماهی هستی؟
امضا: قاصدک

خارخاسک هفت دنده گفت...

كيقباد گفت...
با اجازه ي خارخاسك و خطاب به خيلي ها :

به این نتیجه رسیده ام زیاد نباید جدی گرفت این حرفها را دیده ای آدمهای مصیبت زده ای را که عزیزی از دست داده اند . دستشان از همه جا کوتاه است توی سرخودشان می زنند . این روزها همه مصیبت زده ایم اما باید سعی کنیم که در مصیبت هم صبور باشیم و منطقی .

شیرین گفت...

خارخاسک عزیز
عقیم کردن گربه برای سلامتی خودش بهتر است. درصد بالایی از گربه‌هایی که عقیم نمی‌شوند به دلیل سرطان سینه یا رحم می‌میرند که مرگ دردناکی هم هست. در ضمن مسأله‌ی فحل شدنش همیشه به راه خواهد بود که هر ۶-۷ ماه یک بار باید برایش شوهری پیدا کنی و بچه‌هایش را یا نگه‌داری و یا به کس دیگری بدهی. فکر نمی‌کنم هیچ خودخواهی در این باشد.
راستی عقیم کردنش هم کار دکتر است نه هر کسی که بتواند. :)

Nima گفت...

با سلام
مدت نه چندان کوتاهیست که میام اینجا رو میخونم، میرم تو تخت، یه سیگار میکشم، بعد دوباره میام اینجا.....
بنا به دلایلی کلا اهل کامنت نیسم، اما این دفعه دیگه فرق داشت؛ اولا بی تردید جالب انگیزترین نوشته ای بود که این چند وقته خوندم، خیلی لذت بردم، کوتاه، مختصر، سر راست، و چه شباهت های فتنه انگیزی....، خیلی مرسی.
پ.ن: مرسی کیقباد!!
پ.ن: خارخاسک، درسته همه مصیبت زده ایم، اما کاش تو این مصیبت کده هر کی به نسبت مصیبت وارده بزنه تو سر خودش، بقیه یه خاکی تو سر خودشون میکنن!!! فرض کن من دارم میزنم تو سر خودم بقیه هم بیان......

خارخاسک هفت دنده گفت...

Nima گفت...
با سلام



دائما یکسان نگردد دور گردون غم مخور نیما جان

پرگل گفت...

سلام؛
منم یه پرشین سفید ماده دارم 2 ماهشه,اصولا کی نشانه های بلوغ رو توش دیدی(چند ماهگی) و راجع به عقیم کردنش تحقیق کردی؟چه سنی بهترینه و هزینش چقدری میشه کلا؟!
D:

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...