۹ مرداد ۱۳۹۰

ماجرای زندگی آمنه و چشمهای مجید


مشغول خواندن بی مایه ترین گزارش های خبری هستم  . "موضوع بخشش چشمهای مجید از طرف آمنه است"  عکسها خیلی مضحک هستند . همه جا صورت مجید موحدی را مات  کرده اند تا   آبروی این جوان حفظ شود  و لابد شناخته نشود(این عکسها ) این  در حالی است که عکسهای آمنه را به دو دوره تقسیم کرده اند پیش از اسید پاشی و پس  از اسید پاشی . عکسهای پیش از اسید پاشی را تا آنجا که توانسته اند با پوشاندن موهای آمنه  اسلامی کرده اند  ولی عکسهای  پس از اسید پاشی که دیگر حجاب داشتن یا نداشتنش مهم نبوده است .
شاید باید کسی به اینها بگوید  " این  دختر همان دختر است ! هرچند حالا دیگر عین همان دخترسابق نیست ولی شما بگذارید در تصاویر قدیمی اش همان باشد که بود ."

ته نوشت :
1- در مورد عکسهای مجید این لینک را ببینید . شاید باید اعتراف کنم از این که حکم اسید پاشی اجرا نشد خوشحال هستم اما نگران هستم که حقوق آمنه آنطور که باید و شاید رعایت نشود . 
2- ببخشید متنها را اشتباهی پست کرده بودم کسانی که به متن قبلی لایک داده اند و این را دوست ندارند بیایند لایکشان را پس بگیرند .

۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام من دقیقا به این موضوع فکر کردم و با شما موافقم حالا چون امنه صورتش از دست داده هرجوری میخوان نشونش میدند ولی مجید کننده کاررا شترنجی میکنند همه چیز این کشور عجیبه

محسن گفت...

راستش من هم خوشحال شدم که بخشید. نه به خاطر این که یک جنایت کار قصاص نشد بلکه به خاطر اینکه در این برهوت بی اخلاقی در این حامعه چنین کاری مثل رویاندن گلی است در میان کویر که حال آدم را عوض می کند . درود بر چنین روحیه ای.

ناشناس گفت...

جامعه ی ما به انسانهای بزرگی مثل امنه افتخار می کنه
انسانهایی که مبارزه می کنند ودر نهایت می بخشند
امنه در مبارزه با منیت مرد سالارانه ی جامعه پیروز شد 7 سال جنگید وحکمی را که کسی تصورش را هم نمی کرد گرفت و تا پای اجرا برد تا مجید های جامعه بدانند که دوران یکه تازیهایشان رو به افول است و بخشید تافصلی جدید را رقم بزند
وهمین امروز مبارزه ای جدید را اغاز کرد برای برابری وگرفتن حقی که سالیان دراز نادیده گرفته شده
اگر دیروز به بهانه ی قصاص زشتی کار مجیدها را به جهانی نمایاند
امروز نیز با دستاویز دیه می خواهد انسانیت وبرابری را از جامعه ی زن ستیز مطالبه کند
امنه جان امیدوارم پیروز این میدان نیز باشی ولی این بار بی گذشت!

ناشناس گفت...

متأسفانه شما درست میگید. با نشون ندادنِ صورت مجرم در واقع دارن ازش حمایت می‌کنن و هزینه انجام جرم در جامعه رو پایین میارن. اما به نظر من زیباییِ این بخشش در مقاومتِ این دختر بود. اینکه زمانی‌ که همه بهش اصرار میکردن که ببخشه میگفت نمی‌بخشم و حاضر شد همه جور قضاوتی رو در باره خودش تحمل کنه، برای اینکه در آخرین لحظه ببخشه. برای اینکه ثابت کنه که می‌شه نبخشید و در واقع انگار که هدفِ اصلی‌ِ قصاص کردن که تنبیه مجرم و جلوگیری از جرم در جامعه هست انجام شده و فقط خود عمل قصاص هست که انجام نشده.
e

نیکول گفت...

معلوم نیست پشت پرده چه شد
اما واقعا اگه خودش بخشیده باشه باید گفت شکر که هنوز آدمهایی مثه آمنه هستند

شروین گفت...

احساسی به این موضوع نگاه نکنیم ، آمنه هم همانقدر مقصر است که اون پسر ! ما مقصر رفتارهای شخصی مون هستیم ، هر حرکتی ، علتی دارد ، نیرویی باعث آن شده ! نیروی حقیقی و نه ماوراء الطبیعی ! این که این پسر به حد جنون میرسه و همچنین کاری کرده ، دستخوش یا برخورد ما و امثال ماست یا آن دختر و امسال آن دختر ... جرا توی سوئد یا سوئیس یا قنلاند و اسکاندیناوین ها این اتفاقات نمی افته ؟

ناشناس گفت...

شروین عزیز
احساسی به موضوع نگاه نمی کنم
اما شما بفرمایید چون اقا مجید چشمش امنه را گرفته بود امنه باید می گفت بله ! تا چنین اتفاقی نیفته؟!
احساسی به این موضوع نگاه نکردن از دید شما یعنی اینکه برای امنه به عنوان یک انسان هیچ حقی راقایل نباشیم؟حتی در حد یک نه گفتن؟!
برادر من در سوسیس وفلاند همه ی انهایی که اسم بردی وخیلی جاهای دیگه مردانشون به این بلوغ فکری رسیدن که زن موجودیست که حق انتخاب دارد پس اگر کسی بهشون نه گفت فوری پارچ اسید دستشون نمی گیرن !
ومتمدنین متجددشون هم فکر نمی کنن اگر روی کسی اسید ریخته شده لابد تقصیر خودش بوده که گفته نه!!

ناشناس گفت...

در واقع یکی از چالش های بسیاری که مردم شروعصورت شرکت جدید در خط که به دست آوردن مهمان به سایت اینترنتی خود است .

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...