۱۹ شهریور ۱۳۹۰

رابطه ها

رفته ام توي كيف فروشي وسط بازار،‌ مادر و پدري آمده اند براي دو پسرشان كيف بخرند. برادر كوچكتر كيف گران تري مي خواهد. پدر و مادر زيرگوشش مي خوانند كه اين كيف گران است از پس خريدنش بر نمي آيند،‌ بخصوص آنكه بايد دو كيف بخرند. پسر كوچك عقب نشيني مي كند اما برادر بزرگترمادرش را كناري مي كشد و مي گويد: مامان كيف من كه خراب نشده فقط كمي رنگش رفته من امسال كيف نمي خرم براي احسان همان كيفي را بخريد كه دوست دارد.
من نزديك است اشكم در بيايد اما خانواده عين خيالشان نيست انگار اين جور ايثارها برايشان هميشگي است. به نظر مي آيد گاهي پول نداشتن با انسان بودن رابطه ي مستقيم دارد.

ته نوشت: مي خواستم بنويسم خواهر و برادرهاي من هم عيناً همينطور بودند با اين تفاوت كه ما تعدادمان بيشتر بود هيش كي هم كوتاه نمي آمد ماه دوم مدرسه هم يه جاي كيف من پاره بود كه بايد تا آخر سال همان را با هر بدبختي دس! مي گرفتم.

۸ نظر:

س گفت...

متاسفانه بیشتر بچه پولدارها ، به خصوص الان که همه معمولا 2 تا بچه بیشتر ندارن ، موجودات لوس و بی جنبه ای هستند . من که دور و برم خیلی می بینم .

پژوهشگران گفت...

با سلام
ما یک تیم پژوهشی دو نفره از دانشگاه های علامه طباطبایی و شاهد هستیم که در مقطع کارشناسی ارشد رواشناسی مشغول به تحصیلیم. برای پژوهش تازه مان به تعدادی از افراد نیاز داریم که وارد سایت پژوهشی ما شوند و در پژوهش ما شرکت نمایند. پژوهش ما مرتبط با بررسی برخی از ویژگی های شخصیتی با توجه به گرایش جنسی افراد است. کافی است برای شرکت در این پژوهش به آدرس سایت ما که در زیر می آید رفته و پرسشنامه ها را تکمیل کنید. قطعا جز با پاسخ گویی شما دوستان انجام این پژوهش میسر نیست و با شرکت خود لطف بزرگی به جامعه علمی و ما خواهید نمود. پیشاپیش از نگارنده وبلاگ بدلیل استفاده از این محل برای اعلان خواست پژوهشی مان بدون توجه به مطالب وبلاگ عذرخواهی می کنیم و اعلام می کنیم از آنجا که این پژوهش با بودجه شخصی انجام می شود هیچ سرمایه ای جهت تبلیغات نداشتیم. از این رو ناگزیر به این کار شدیم. در ضمن ممکن است در وبلاگی از روی فراموشی چند بار این آگهی را درج کرده باشیم. از این بابت هم عذر می خواهیم. آدرس سایت پژوهشی ما عبارتست از:
www.ravan-azmoon.otaqak.ir
در نهایت باز هم سپاسگزاریم.

Baranetanhai گفت...

دوست دارم .اشکم درامد

Baranetanhai گفت...

دوست دارم .اشکم درامد

ناشناس گفت...

میدونی‌؟!متأسفانه این بی‌ توجهی‌ها روحیه ایثار رو در کودکان کم رنگ و کم رنگتر میکنه طوری که وقتی‌ به سن ِ بلوغ رسیدن و وقتی‌ پای ایثار گری پیش میاد در حالی‌ که شونه هاشونو بالا میندازند میگن به من چه کسی‌ که اهمیتی نمیده.

حالا در نظر بگیر تو اون موقعیت مادره گونه بچه رو می‌بوسید و بهش میگفت عزیزم تو شاهکاری و کیفِ گرونو واسه کوچیکتره میخرید اون وقت یه ایثار گری جاودانه میشد و در اون کودک نهادینه

ملنگ گفت...

داشتن رابطه‌هاي انساني محدود و در يك چهارچوب خاص باعث ميشه كه با ديدن صحنه‌اي خارج از عادت ذهني،بيننده دچار غليان احساسات شده و دست به قضاوت كردن رفتار شخص و نام گذاري براي عكس العمل‌ها بشه.

مونا گفت...

کاش مادر و پدرش به بزگتره نشون میدادن که کارش واسشون ارزش داشته.کاش وقتی بزرگ میشه پشیمون نشه از ایثارهای بچگی و عقده ای نشه

پری گفت...

مطلب رو با ذکر منبع توی فیسبوک گذاشتم و نظرمو انتهاش اضافه کردم.اشکالی نداشت ؟
اون قدر توی فضای پستتون فرو رقته بودم که همون موقع به ذهنم نرسید اجازه بگیرم.

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...