۳ مهر ۱۳۹۰

وقتي تاس ها همينطوري بيايند و مهره هايت تنها بمانند ...


تلويزيون  گزارش سفر رييس جمهور به آمريكا را پخش مي كند. لابد باز هم هاله ي نور، لابد باز هم دعاي فرج،‌ لابد بازهم آقاي چيززاده خبرنگار بيست و سي كه دنبال كله پاچه در خيابانهاي آمريكا مي گردد. دنياي عجيبي است رييس جمهور تند تند مي رود آمريكاي جهانخوار يا روزها اينقدر پرشتاب مي گذرند. انگار همين ديروز بود كه رفته بود آنجا دعاي فرج مي خواند و دوستانش اين پايين برايش كف مي زدند. اين روزها اما چه تنها به نظر مي آيد آن بالا!
دخترها كاري به كار تنهايي رييس جمهور كشور ايران  در ينگه دنيا ندارند بيزبيز نشسته است به بيزقولك تخته نرد ياد مي دهد. يادش مي دهد كه هيچگاه نبايد مهره اي در خانه اي تنها بماند.
مي گويد: تنهايي يك مهره در تخته نرد هميشه خطرناك است آنقدر كه مهره  حريف مي تواند مهره تو را به آساني از زمين بازي خارج كند.
 بيزقولك مي گويد: به من چه تاس ها همينطوري عددهاي خودشان را مي آورند! من هم  ممكن است مجبور شوم مهره ام را تنها در خانه اي بگذارم اين كه نمي شود.
  بيزبيز مي گويد: بايد سعي كني زود يك مهره ديگر رويش سوار كني وگرنه ...
آقاي خانه تنهايي اشان را با تلفن كردن به گاوداري پر مي كنند. من تنهايي ام را با نوشتن.
ايران اما مي رود روي ميز توالت مدتها مي نشيند عكس خودش را توي آينه تماشا مي كند.
به او مي گويم: ايران جان، عزيزم اين عكس خودت است كه توي آينه مي بيني خيال نكن  دوست گربه اي  پيدا كرده اي، تنهايي ات تمام شده است،‌ خودت را هم بكشي  تو در دنياي خانه ما تنهاي تنها هستي! اما،‌ وقت جفت گيري ات كه برسد من تو را با يك گربه ي نر  اصيل،  آشنا مي كنم تا تنهايي ات را پر كني! و بچه گربه هاي زيبا بدنيا بياوري .

۱۰ نظر:

بوی خوش زن گفت...

چه غمگنانه بود این اثرت..دلم ریخت..میون اینهمه جنگ و دعوا و شمشیر ازرو بستن و از زیر کشیدن ..ادم خود مسئله یادش میره....یادش میره که تنها شدیم..تحریم شدیم.تروریست و ...تنم داره میلرزه..گناه بچه هامون چیه؟بعد از ما؟بدون ما؟بدون ایران؟!!!

I don't know گفت...

عاشق نوشته هات هستم و اینکه چجوری از هر جیز کوچک درس بزرگ میگیری!

ژکوند گفت...

بسیار زیبا:)

mahta گفت...

تنها تر هم میشه ایران.. حیف

مصطفی گفت...

ایران باید بدونه همه آدم ها تنها هستند
تنهایی بی کسی نیست، نبودن یک هم‌زبونه
آدم باید یادش باشه اول خودش رو داره بعد دیگرانی باید داشته باشه

نبات داغ گفت...

ای بابا از بلاد کفر بدون فیلترینگ برات نظر می ذاشتم چرا تایید نکردی؟
می بینم بد جوری سردیت کرده راستش خودم وضعم بدتره هیچ احترامی برایمان نمانده نگاه سنگین دیگران به ایرانی بودنمان قابل تحمل نبود
خوشبحالت امیدی به زیبا تر بودن بچه گربه ها ندارم گفتم که حالم بده

گولدن گفت...

گربه ی نر مدت هاست که نسل اش منقرض شده.. متاسفم. اما گربه تان بدون آنکه جفتی پیدا کند خواهد مرد.
راستی ما این همه میاییم اینجا شما هم یکبار بیا آنجا! بازدید را پس می دهند معمولا!

ناشناس گفت...

خداوند به شما توفیق دهد که تصویر تنهایی ایران را برای ما نیز بازگو کردید،همینطور که امیدوارم خداوند به ایران شما نرینه‌ای لایق عطا کند امید آن دارم که نرینه‌ای قلچماقتر هم به رئیس جمهور عزیزمان عطا بفرماید تا حضرتش مفهوم میان ماه من تا ماه گردون را بفهمند، نه هر که سر تراشد قلندری داند را بیاموزد

خارخاسک هفت دنده گفت...

شرمنده ام گولدن عزيز آنقدر به لينك و لينك باز كردن حساس شده ام كه مي ترسم حتي وبلاگ دوستان را باز كنم . بخصوص اينكه هر دو بار به دليل همين اشتباه هك شده ام.

بابک گفت...

خب یعنی شما یکبار هم نگاهی به خانۀ حقیر ما نیانداخته اید؟ عجب! ما با شما هستیم !! به ایران سوگند

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...