۱۸ بهمن ۱۳۸۹

عمه ی عطار یا همه ی بیزقولک های سرزمین من

یکی از خوانندگانم برایم ماجرایی نوشته که خالی از لطف نیست و خواندنش بسیار مفرح  .داستان از این قرار است :
(چندی پیش دوستم تعریف می کرد که برادرزاه ی دبستانی اش هیجان زده از مدرسه به خانه می‌آیـــــــــد و می گوید:  سر صف اعلام کرده اند به  هر کس  بهترین تحقیق را درمورد  زندگی عمه ي عطار کند و تا پایان هفته به مدرسه بدهد جایزه می دهند.
همه خانواده به اصرار برادرزاده به تکاپو می افتند  تا راجع به "عمه ي عطار" تحقیق کنند اما دریغ از یک خط که در مورد خانواده پدری عطار در کتابها نوشته شده باشد و اصلا معلوم نبود آیا عطار عمه  خانمی هم داشته است یا نه؟ به هر کسی که دستی در ادبیات داشت رو انداختند و همه متعجب بودند که این دیگر چه جور مسابقه ای است؟ باز اگر راجع به خود عطار بود یک حرفی اما عمه عطار؟!
خلاصه آخر هفته مادر بچه تصمیم می گیرد به مدرسه برود و با مسئولین آن صحبت کند که این چه بساطی است راه انداخته اید وتحقیق محال از بچه ها خواسته اید . آخر مگر عطار خودش یک بیت شعر در مورد عمه اش گفته است که شما از بچه ها تحقیق در مورد عمه ی او را خواسته اید ؟  بعد فکر می کنید اولیاء مدرسه چه جوابی به او  داده اند؟
مدیر مدرسه با تعجب گفته است  : نه خانم اصلا موضوع این مسابقه تحقیق در مورد زندگی "عمه ي عطار" نبوده  ما تحقیقی در مورد زندگی "ائمه اطهار" خواسته ایم  که الحمد الله الا ماشاء الله هم در مورد ایشان مطلب نوشته اند و منبع وجود دار . )

کامنت گذار : خانم "بخشی"

۱۱ نظر:

م.طلوع گفت...

اینو که میگم میتونید تایید نکنید ولی این مطلب حدودا 6 ماه پیش برای من بصورت ایمیل اومد.خب البته اونجا هم از زبان یکی از دوستان خانوادگی نقل قول شده بود.
این مطلب هم برای من ایمیل شده بود. راستش اولش خندیدم ولی کم کم برام سوال شد که نکنه حکایت شیطان ورانده شدنش از بهشت مثل همون موضوع فیلم رمز داوینچی باشه که میگه بزرگترین دروغ تاریخ بشره.برای همین در موردش ازچندتا اخوند واخوند زاده واخوندک واخوندچه سوال کردم.حالا برای شما هم می نویسم.شاید یک وقت سوال دخترهای کوچولو شما شد پس بهتره دنبال جوابش باشید.واما مطلب:


در یکی از مدارس مذهبی تهران معلم داشته در نمازخانه صحبت میکرده و یکی از بچه های کلاس اول دبستان از معلمش پرسیده مگر وقتی شیطان به آدم سجده نکرد، خدا او را از بهشت بیرون نکرد؟ معلم گفته بله همینطوره. شاگرد گفته پس چطور توانسته دوباره وارد بهشت بشود و آدم و حوا را گول بزند تا سیب را بخورند؟ معلم فقط سکوت کرده و هیچ چیزی برای گفتن نداشته. کسی جوابی دارد؟
بر همه ی موحدان مبرهن است که شیطان رجیم است و رانده شده از بهشت. پس هنگام گول زدن در بهشت چه غلطی میکرده؟

آیدا گفت...

عجب بیزقولک بانمکی:)

رها گفت...

خیلی باحال بود

ناشناس گفت...

اینو میگن
خاطره و حکایت
حالا شما اگه مطلبی در مورد عمه عطار
داری بنویس
ما فیض ببریم

امین گفت...

اینو إن جا خوندم
به دوست و فامیل همه گفتن ظاهرن!

کیقباد گفت...

سلام . مشکل شده است آمدن و کامنت گذاشتن اینجا . خدا مشکل آفرینان را براه راست هدایت فرماید .
کماکان ارادتی هست و می خوانیمتان . چه با کامنت و چه بی کامنت .
اصلا طبق قانون اساسی ، خواندن وبلاگ که نیاز به کامنت ندارد ، دارد ؟!
نامی که نیستیم اما به قاعده ی سیاست و کیاست مردان نامی ی مندرج در پست قبل ، گفتیم بیاییم و خودمان کامنتمان را به نظر برسانیم تا دیگران به نظرتان نرسانیده اند !

مجنون فیلسوف گفت...

مر30
جالب بود، عمه عطار!
ولی این سیاست های آموزشی که همش سعی میکنن مذهبی باشه،کاملا برعکس جواب میده.نمونش این که یکی از آشناهامون که امسال دانشجو شده از من یه بار پرسید "حضرت عباس امام چندمه؟"منم بعد از جواب و کلی توضیح راجع به تاریخ امامت گفتم "خوب حالا سوال دیگه ای نداری؟" گفت:"چرا!حالا این حضرت عباس با حضرت ابوالفضل چه نسبتی داره؟"
اینه نتیجه سیستم آموزشی که تاکیدش ظاهرا روی همین مسائله.

Dokhtarak گفت...

بامزه بود:))

بخشی گفت...

بله بنده هم این مطلب رو در جایی خونده بودم.
خدا رو شکر اینبار کامنت دونی باز شد
با خودم می گفتم این کلاسهای انرژی درمانی یه جایی باید به درد بخوره!
به فیلتر شکنه انرژی که می دم اینجا رو هم باز می کنه!

reerra گفت...

یعنی مردم از خنده ...
فکر کن همه رفتن سر کار!!

وحشی آزاد گفت...

از وقتی فیلتر شد بهتر می نویسی

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...