۲۶ بهمن ۱۳۸۹

خدا عادل است یعنی چه ؟

من نمی دانم خدا عادل است یعنی چه ؟
خیلی چیزها به خیلی چیزها ربط دارد ما مخلوقیم  نمی فهمیم ولی خدا که دیگر خالق  است .
 محیط است ؛ بسیط است ؛ اظهر و من الشمس است او اگر نتواند ربطش را پیدا کند که دیگر این چیزها نیست . می شود یکی مثل خود ما . می شود بنده ؛ مخلوق ؛ محدود ؛ محصور؛ معدود ؛  دود   و دود   و دود  و  دود .
حالا دلیلش را عرض می کنم خدمتتان . پارسال بیزقولک کلاس اول بود امسال معلوم است که کلاس دوم است البته با هزار کلک و ترفند و اغماض و بی خیال شدن . پارسال این بچه تقریبا مرا متقاعد کرد که خنگ است ؛ بازیگوش است ؛ این کاره نیست ؛ به درد درس خواندن نمی خورد وباید فکر دیگری برایش بکنم . امسال بیزقولک را از آن مدرسه برداشتم بردم در مدرسه ی دیگری گذاشتمش ؛ معلمش را محیطش را ؛ آموزشش را ؛ سرویسش را رنگ مانتویش را مدل کیفش را دوستانش را و خلاصه همه چیزش را عوض کردم جز خودش را ؛ در واقع خودش  تنها چیزی بود که دلم نیامد عوضش کنم . امسال بیزقولک یکی از بهترین شاگردان کلاس است . به موقع مشق می نویسد ؛ به موقع درس می خواند ؛ به موقع می خوابد و از همه مهمتر خودش از خودش راضی است . چرا ؟ چون آن معلم ؛  نامعلم کلاس اول از همان روز اول او را تحقیر کرد . او را نادیده گرفت ؛  او را تنبیه کرد . اما این معلم با او مهربان است . او را به حساب می آورد . دوست داشتنش را نشانش می دهد و خلاصه اگر هم تنبیهی در کار باشد اندازه ی آن با میزان اشتباه تقریبا برابر است .
این را می خواهم بگویم ؛ اگر برای هر پدیده و رویداد ؛ دلیلی  وجود داشته باشد ؛ که دارد ! بنابراین هرکوتاهي که از بنده ( به معناي من ) سر مي زند  به دليل کمبودهایی است که به هر دلیل  نفس من با آن مواجه بوده است و من به معنای جسم  بي تقصير هستم (در اکثر موارد ) بنابراين اگر گناهي از من سر بزند به دليل کمبود آموزش و فقدان پرورش درست بوده است .
آيا من به عنوان باريتعالي مي توانم اين گناه را ببينم و اين رشته کمبود را که زندگي من در آن رشد يافته است ناديده بگيرم ؟

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

مطمئنا كه خدا همه چيز رو در نظر ميگيره

خُسن آقا گفت...

شما هم که داری مثل من ملحد می‌شوی!
به جرگه وبلاگنویسان الحادی خوش آمدید!

ناشناس گفت...

http://2.7tir.info/index/viewtopic.php?t=66731

سعيد گفت...

حرف دل منو زدی.
تو دوران دانشجویی آمار میگرفتم ببینم چند نفر مثل من از قسمت پایین جامعه هستند.از بین ده هزار دانشجو کمتر از ده نفر پیدا کردم.این یعنی تقریبا همه از قشر متوسط به بالا بودن.محیط تاثیر وحشتناکی روی شخصیت و آینده آدم ها داره.
اگه خدایی وجود داشته باشه عادل نیست،
واگر هم وجود نداشته باشه که هیچی به هیچی.

بوی خوش زن گفت...

فیلتر کافی نبود؟
میخوای اعدام هم بشی انگار

باز کردن این بحث ها همونقد که مفید هسش همونقد هم مخربه
چون ناگزیریم از تنفس درین هوایه ی الوده به خرافه
حتما کوری ساراماگو را خوندی

همیشه هم دیدن زیبا نیست

شابا گفت...

ایبسن معتقده هر مشکلی که برای سلامتی و رشد یه کودک ایجاد میشه تاوان گناهان والدینشه

مضراب گفت...

ئه؟ فيلترتون رو حذف كردن؟
:)

ناشناس گفت...

دعوت نامه رسمی
ستاد هماهنگی جنبش راه سبز

یک شنبه اول اسفند همزمان با هفتم شهدای سبز ملت مظلوم ایران در تهران میدان های اصلی از ساعت سه و نیز دیگر شهرستان ها گرد هم خواهیم امد .

( رسانه شما هستید)

علی گفت...

سلام من گاهی نوشته های شما را می خوانم و این نوشته شما را یک شاهکار ادبی می دانم خدایش زیاد کند

زنان کوچک گفت...

من عاشق این نوشته شدم...

siavash گفت...

نفس شما که همیشه کودک نیست نفس شما به شناخت و فهم و آموزش و کلی چیزای دیگه به مرور مجهز میشه و در نهایت اعنال ارزشمندی رو صورت میده مثل همین فتنه ها. درسته بگیم در این اعمال و مناسک شما کاملا بی تاثیر و بی تشخیص رفتید تو باغ وحش ولی امر (خ ولیعصر) و هزار بار سعی مروه و صفا کردید یا همین مسئولیت پذیری شما در مورد بیزبیز و وبلاگ نویسیتون فقط معلول شکم سیر و پول میلیاردی هست (میدونم که اینقدرا ندارین) پس منم دوست دارم کودک بودم و همه کارهام واقعا معصوم بود اما متاسفانه دوره اون گذشته و حالا با 30 سال سن و یک زن و یه کوله بار مدرک باید مسئولانه در برابر هر ولینعمتی که بهش معتقد یا ملتزم هستم جواب پس بدم و این عادلانه است البته تا جایی و تا محیطی که دستم باز و شعورم حاض (یعنی حاضر) باشه

ناشناس گفت...

Hello. What better http://google.com or http://yahoo.com ?

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...