۲۴ شهریور ۱۳۸۹

کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم

مادرم یک انگشتر شرف شمس دارد که از پدرش به یادگار مانده ؛  هیچ وقت به ما نشانش نمی دهد .می گوید : انگشتر شرف شمس آمد نیامد دارد . می گوید : این انگشتر برای خانواده ما نحس است ، گرفتارمان می کند ؛ بدبختی می آورد ؛ سرنگونمان می کند . می گویند،  بر روی انگشترهای شرف شمس پنج نام خداوند به شکلی خاص نوشته می شود. این اسامی  را باید در روز و ساعتی خاص در زمان وقوع شرف خورشید که خورشید نسبت به کواکب دیگر به زمین نزدیکتر است بنویسند در غیر این صورت شرف شمس نویسی ؛  هیچ فایده ای ندارد  و انگشترش هیچ خیری به کسی نمی رساند .
یعنی نمی شود به تن نگینی  اینچنین  دستار دروغین آویزان کرد وگرنه نحوستش دامن خودمان را می گیرد .
شاید مضحک به نظر بیاید اما همیشه فکر می کردم  کوروش نگین شرف شمس ایران ماست . بی خود نباید روحش را احضار کنیم؛  باید در صندوق تاریخ بماند چون این نگین خورشید  آمد ؛  نیامد دارد. چه بسا  علت سرنگونی شاه همان جمله ی معروفش در جشنهای دو هزار و پانصد ساله بود " کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم " اینکه شاه یک مملکت بیاید خودش را به یک شخصیت تاریخی دو هزار و پانصد ساله   آویزان کند تا بگوید :  "ما هستیم " . معنی اش این است که من روح تو را احضار کردم تا شاهد سرنگونی ما باشی  .

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

برای قرآن نمینویسید؟

خارخاسک هفت دنده گفت...

نه ؛ قرآن کلام خداست ؛ اما کوروش بنده خداست .کلام خدا نیازی به دفاع من حقیر نداره .

ناشناس گفت...

علتش اينه که وقتي صداش کرد بيدار شد و به دادمان رسيد

یازده دقیقه گفت...

پس باید منشورش الان برای ما خوش یمن باشه.

ناشناس گفت...

نظر ما این است که وقتی کوروش بسیجی شد؛ شما دیگه چه مشکلی حس می کنید؟ اصلا" از زمان مبارک چفیه گذاری مشکلی پیش اومده؟ ما دیگه ابر قدرت نیستیم؟ امریکا-شیطان بزرگ- در حال سقوط نیست؟ چرا جو سازی می کنید؟ چرا نمی ذارید دو لت خد متگذار کار خودشو بکنه، خد مت بذاره برای مردم؟ چرا؟؟؟؟

دخترك گفت...

پستتون رو خوندم. نظر خاصي ندارم ولي ميخواستم درباره وبلاگتون نظر بدم. من يكي از خواننده هاي خاموش وبلاگتون بودم ولي امروز خواستم يه نظر بزارم. ادمي هستيد كه ديدتون خيلي وسيعه. قدرت تطبيق و تجزيه تحليلتون عاليه و قلم خوبي دارين. اتفاقات ساده رو خيلي قشنگ به قلم ميارين. وبلاگتون هم عاليه.

ندا گفت...

سلام خارخاسک
خدا از دهنت بشنود!
ببین خیلی تیزهوشی. خانومی ازت خوشم میاد. میگم بذار آقای خانه ماچت کنه بی خیال آب دهنش.....خیلی ماچ کردنی هستی.

پیر فرزانه گفت...

حرفهای بودار می زنیا. چند سال بعد از جشن های دو هزار و پانصد ساله انقلاب شد؟

ناشناس گفت...

نه اینکه اول انقلاب خلخالی می خواست تخت جمشیدو خراب کنه تا مظهر طاغوت رو از بین ببره بعدش هم کتاب نوشت تا ثابت کنه کوروش مفعول بوده حالا اقایون یکی یکی خایه های خاک شده کوروش رو میمالن تا به ملت ایران ثابت کنن که ماهم ایرانی هستیم.

ناشناس گفت...

خاک تو سرتون اینم سانسور کردین

fatemeh گفت...

سلام طبق گفته‌های آقای مهندس احمد علی‌ هراتی نیک‌ صنایع فولاد، بزودی کارخانه‌های ذوب آهن باید درشون را ببندند زیرا دولت نرخ برق را برای کارخانه‌ها بالا برده است، و ما بهیچ وجه با آهن آلات وارد شده نمیتوانیم رقابت کنیم. ما اگر کوره‌های بهتری داشتیم بهترین آهن دنیا را میتونستیم تولید کنیم. اما متأسفانه همینطور که آقای هراتی نیک‌ گفته ما بخاطر لج کردن دولت با دنیا و تحریم‌های مختلفه، آهن را با هزینهٔ خیلی بالا تولید می‌‌کمنیم. بهترین نفت را داریم ولی‌ نمیتونیم تصفیه کنیم. بهترین سنگ آهن را هم داریم ولی‌ باید از خارج آهن بیاوریم .

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...