۲۷ شهریور ۱۳۸۹

قهوه تلخی که با امشب شب ِ مهتابه (عزیزم) حبیبم رو می خوام شیرین می شود

بعد از مدتها ندیدن بازیگران ایرانی در تلویزیون  سرانجام قهوه تلخ را خریدیم  و چشممان به جمال سریال ایرانی با بازیگران ایرانی اش  روشن شد . از شما چه پنهان نزدیک , یک سال است کانالهای صدای سیمای ایران قطع شده ؛  نمی دانم چرا باد مخالف  که می وزد  اول می زند کانالهای ایران خودمان  را قطع می کند . آخرین باد آنقدر شدید بود که از یک سال پیش تا به حال برنامه های صدا و سیمای خودمان را  بل کل قطع کرد. اینطرف و آنطرف ؛ فک و فامیل و دوست و آشنا هم یا دارند فارسی وان تماشا می کنند یا زده اند در کار سیاست و خبرهای خبرگزاری استعمار پیر و آمریکای جهان خوار را دنبال می کنند  .
متحجر و عقب مانده نیستم اما سریالهای فارسی وان بخصوص آمریکای لاتینی هایش یک جورهایی روی اعصاب من است . یا یک مرد خوش تیپ است که یک دوجین زن عاشقش هستند ؛ یا یک زن تو دل برو است که دویست مرد برایش سرو دست می شکنند . هر وقت هم قرار است یکی از این زنها برسد به این مرد یا یکی از مردها زن را بگیرد و قضیه ختم به خیر شود ،   ناگهان یک بامبولی جور می شود زن قهر می کند می رود با  یک مرد دیگر لب  و لوچه می دهد . یا مرد پا عقب می کشد با زنی دیگر می رود توی رخت خواب . خلاصه تکلیف روشن نیست این وسط همه چیز تا قسمت سی صدم سرکاری است  . ناگهان در قسمت سی صد همه می فهمند اشتباه کرده اند می روند و توبه می کنند و خوب و سربه راه می شوند و با عشق اولشان زندگی را شروع می کنند  .
بگذریم سریال قهوه تلخ برای خانواده های ایرانی  خوب است چون ایرانی است ؛ طنز است ؛ جلف نیست ؛ معنا دار است  ؛ مهران مدیری کارگردانش است ؛  در صدا و سیمای ایران پخشش نمی کنند ؛ می توانی راحت بگذاری توی خانه بچه ها تماشایش کنند بدون آنکه دغدغه  سانسور لحظه های ناجورش را داشته باشی و از همه مهمتر سریال قهوه تلخ خوب است چون ابتدایش  با این ترانه ی زیبای امشب شب ِ مهتابه حبیبم  رو می خوام . حبیبم اگر خوابه طبیبم  رو می خوام شروع می شود .
اما سریال قهوه تلخ ایرادهایی هم دارد که دردناک است گفتن ندارد چون ناچاری بوده است یکی همین ماسماسک هایی که به شکل مو زیر چارقد زنها بسته اند حالا قصد نقادی از این سریال را ندارم مهران مدیری نشان داده که سریالهایش آرام آرام جای خودشان را باز می کنند . اما قصد دارم همه قسمتها را اصلش را بخرم . مثل  آن همه آدمی که رفتند سینما اخراجی ها را به کارگردانی کارگردان محبوبشان ده نمکی دیدند . من هم تصمیم گرفته ام سریال  کارگردان محبوبم را اینطور بخرم تا سودش توی جیب خودشان برود و تقویت شوند . این راه خوبی است من انجامش می دهم شما را نمی دانم .


۲۶ نظر:

ناشناس گفت...

من هم همین کار رو می کنم.
اصلن اونجور که مدیری اول سریال التماس کرده که کپی نکنید آدم دلش نمیاد کار دیگه ای هم بکنه خداییش!

پسر آریایی گفت...

ما هم خواهیم خرید.

آنی گفت...

من در مورد بقیه هم سعی میکنم انجامش بدم

ناشناس گفت...

ما هم از مهران مدیری حمایت میکنیم ولی خودش که این همه عجز و لابه کرد که کار هنری دزدی نکنین، خودش جرا آهنگ امشب شب مهتاب رو دزدید بدون اینکه به خواننده اصلی کردیت بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وانیل

ناشناس گفت...

online mishe az jayi kharid?

ناشناس گفت...

امشب شب مهتابه حبیبم رو میخوام
حبیبم اگر خوابه طبیبم رو میخوام
اصلش این جوریه!

بانوي ايراني 121 گفت...

تنها فيلمي كه به خاطرش سينمارفتم مارمولك بود اون هم دوبار كارگردانش بسيجي چوب به دست هم نبود نقش اول فيلم هم ازون ادم كاردرستهاي درجه يك بود

ناشناس گفت...

منم دیشب خریدم و هر سه قسمتشو باهم دیدم
چقدر دلم واسه کارای مهران مدیری تنگ شده بیدددد.....

پیچولیده در وجود خویش گفت...

انقدر این مهران مدیری گله که این همه اول همه فیلمها همه بازیگرها گفتن هیچ کس گوش نکرد ولی تا مهران مدیری گفت همه بی چون و چرا گوش کردن.

..... گفت...

جمله ی یکی مانده به آخر فوق العاده بود...

ناشناس گفت...

شوهر ما هم خريد يه سي دي رو ديدم قشنگ و خنده دار بود تاريخدان بزرگ

رهگذر گفت...

لطفاً برا منم بگین از کجا میشه اصلش رو خرید و چطور میشه مطمئن بود که اصله و کپی نیست؟

اون گفت...

سلام
بله من هم با نظر شما کاملا موافقم..
باید این کارگردان را اینگونه حمایت کرد و ارزشش هم دارد

وفا گفت...

با صحبتهای مهران مدیری در اول سریال و انقدر صمیمانه خیلی آدم باید جنسش خراب باشه که کپی یا دانلود کنه ! منهم خریدم و فکر میکنم با توجه به اینکه سریالهای مدیری معمولا در اواسط گل میکنه باید منتظر بود

سامان گفت...

هفت پیش سی دی اولش را خریدم، ولی هنوز فرصت تماشا دست نداده. مهران که مرد طنز ایران است.
درباره مشکلات زیاد حرف نمی زنم. سریال را ببینیم و حالش را ببریم...

ناشناس گفت...

ما که اوریجینال میخریم،اما باید همه سریال رو یکجا میفروخت به فارسی1!اینجوری مشکل حل بود...

ناشناس گفت...

i agree

خارخاسک هفت دنده گفت...

رهگذر جان از سی دی فروشی ها ؛ ویدئوکلوپ ها حتی سوپری ها و... بخرش معلوم می شود داخلش کارت جایزه استفاده نشده دارد ! برچسب دارد . معلوم می شود کلا .

مداد گلی گفت...

چه خوب که همه دارن می خرنش. من نیز هم می خرم. :)

24 گفت...

:)

ناشناس گفت...

وسط فیلمها تبلیغ گذاشته‌اند؟ یا مثلا نوشته‌اند سامسونگی چیزی تقدیم میکند؟

علی یزدی گفت...

پریروزی پدر بزرگ وار خرید و دور بچه ها دیدیم. ممنون از مطلب قشنگت .

raha گفت...

سلام بانوی عزیز.مدتی است که مطالب شما را می خوانم.و بیش از لذت میبرم.منم یک زن ۳۴ ساله ام. دوتا پسر دارم .به خواندن و نوشتن علاقه دارم منتها خداوند متعال استعداد نوشتن را در وجود بنده ننهاده.شایدم نهاده پرورش داده نشده.بگذریم ما هم سریال رو خریدیم .قراره هرشب یک قسمتشو ببینیم .

ناشناس گفت...

من هم باهات موافقم . مديري حرف نداره. قهوه تلخش هم شيرينه هم موجب خنكي دل.به قول خودش:باقلوا! ولي به قول من فالوده
ولي بعضي ها مي گن مزدوره چون اعتصاب اصلاح طلبارو در مجلس ششم به طنز گرفته(اونجا كه سرم دستش بود و ساندويچ مي خورد)يا اينكه مي گن آلبومش رو به ا.ن هديه داده و اينا .
اگر دفاعي در اين مورد داري كه حتمن داري !ممنون مي شم بنويسي و ميام مي خونم

سحر گفت...

من یه سوالی برام پیش اومده ...شما رو نمی دونم ولی خیلی ها که این فیلم رو می خرند فکر کردند که دارند با سانسور و سانسور چی ها مقابله می کنند.دیدم این جا موضوعش مطرح شده ، استفاده کنم و خطاب بهشون بگم :
مگه وزارت ارشاد روی فیلم هایی که روی CD به صورت رسمی پخش می شه نظارت نداره ؟
مگه این فیلم ها از فیلتر این وزارت رد نمی شند؟
چطوری میشه که یه فیلمی رو نمی زارند یک بار از صدا و سیما پخش شه اما می زارند که روی این جور مدیا ها پخش شه و هر کس هر چند بار که دلش خواست بشینه و مکررا ببینه ...
من یادمه که قبل از عید گفتند که قهوه تلخ مجوز پخش نگرفته.فکر می کنم که همین الآن هم سانسور شده که پخش شده . فکر میکنم که مهران مدیری با این تصمیمی که گرفته نخواسته مخالفت خودش رو با سانسور نشون بده ، بلکه با این کارش صدا و سیما رو با کارگردان های درپیتش تنها گذاشته که از رونق بیافته !
(البته ناگفته نماند که این تصمیم رو وقتی گرفت که یکبار خواست پخشش کنه و نشد! و برای من وقتی ارزش داشت که همون یک بارهم به سمتشون نمی رفت )
شایدم من اطلاعات ناقصه و دارم اشتباه می گم .

سعید گفت...

حواشی مختلف در مورد قهوه تلخ است. یکیش همین هدیه دادن مدیری به ریاست جمهوری . که خبرش رو شاید اول رشیدپور تو وبلاگش زده و حالا کمی تکذیبش کرده.
مطلبی در این مورد نوشته ام که در بخش حواشی به این موضوع اشاره کرده ام.
در ضمن اگر دوستان می خواهند از این سریال حمایت کنند ولی نمی دانند جگونه می توانند صفحه ای دیگر از مطلب من را بخوانند:
http://1709.ir/1389/06/bitter-coffe-copyright

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...