۲۲ آبان ۱۳۸۹

گربه

يک بچه گربه خريده ام ؛ به بهانه ي بچه ها براي خودم .آقاي خانه خوشش نمي آيد  مي گويد  : گربه که خريدني نمي شود . نگاه کن توي کوچه چقدر گربه ي خياباني ريخته هست همه اشان هم مستحق کمک ما هستند اصل و نسب چيست ؟ نژاد ؛ ديگر کیلویی چند است ؛ بيا برويم گربه هاي خودمان را از باغ برايت بياورم در خانه نگه دار. من مخالفت مي کنم مي گويم  : هر چيز را بايد اصيلش را داشت ؛ اسب را ؛ سگ را ؛ گربه را ؛ شوهر را . آقاي خانه مطابق معمول به من اخم  مي کنند  .
بچه گربه را که مي آورند اما  خوششان مي آيند ؛ مي گويند  : لااقل با ننه جان قربانت بروم لوسش نکن ؛ بگذار مثل بچه ي آدم بزرگ شود . من مي گويم  : نمي شود که ؛ گربه ي اصيل را بايد مثل اصيل زاده ها بزرگ کرد.
آقاي خانه جواب مي دهد  : پس بگذار اسمش را من بگذارم؛ اسمش را بگذاريم  اِ ستر به معنای ستاره . من مخالفت مي کنم مي گويم  : ا ِ ستر نمي شود ؛ اِ ستر اسم  ملکه ی يهودي الاصل  خشایارشاه بزرگ است . ممکن است صهيونيست ها بفهمند خوششان نيايد ؛ يا غيرتي شوند نيرو بياورند بخواهند اِ ستر را آزاد کنند . شايد هم دنيا فکر کند ما داريم نژاد پرست بازي در مي آوريم بيايند روي سرمان بمب بياندازند ؛ . مي گويم : بيا اسمش را بگذاريم " ايران " معنايي چند پهلو دارد ؛ وقتي بگوييم ايران و همه بپرسند ايران کيست ؟ مي گوييم ايران گربه امان است . همه هم فکر مي کنند منظورمان همين ايران خودمان است که گربه است .  آقاي خانه مخالفت مي کنند و مي گويند : ايران نمي شود . آنوقت اگر ايران را دزد ببرد ؛ يا ايران به صورت بچه هاي خانه چنگ بزند ؛ يا ايران مريض شود ؛ يا ايران با گربه هاي لات محل دوست شود . يا ايران با صاحبان واقعي اش  بي وفايي کند . يا نتوانيم به ايران خوب برسيم و ضعيف شود . يا همسايه ها بگويند موي ايران نماز ندارد ؛  يا بخواهيم برويم آن ور دنيا مجبور شويم ايران را بگذاريم و برويم ؛ يا ايران ............
مي گويم  : خوب است  ؛ ادامه نده ؛ یک ایران باشد و این همه مصیبت ؟ باشد نام اين يکي  گربه را چيز ديگري مي گذاريم . 

۲۸ نظر:

بيد مجنون گفت...

فقط نامش را “ملوس “ نگذاريد!
اكثر گربه هايي كه ديدم نامشان ملوس بوده.اگر اهل نوستالژي باشيد مي توانيد از نامهاي شخصيت هاي كارتوني استفاده كنيد،نظير ليليبيت،بلفي،مــِمــُل و...

دورگه گفت...

من اسم گربه یتیم ماده ای که پیدا کرده بودم رو گذاشته بودم کتی بعدن هم می خواستیم مهم جلوه اش بدیم بهش می گفتیم کتایون! بزرگتر که شد پاش به کوچه وا شد، هر روز با گربه لاتای محل بازی عروس و دوماد راه می انداختن! دیگه راهش ندادم بی آبرو رو
اسمشو بذار پپسی!
اگه مشکیه البته
اگه حناییه بذار فانتا!

یک نفر گفت...

بسیار هوشمندانه می نویسید و قلم زیبایی دارید.

سیفتال گفت...

سلام .
حتماً اسمش را بگذار ایران چون همه این اتفاقها هم که بیفتد کسی صدایش در نمی آید ، ایران عادت می کند، فقط مواظب باش چون ایران اسم مونث است تو کوچه و برزنو خلاصه... سهواً سگی تجاوزی نکرده و نترکاندش ایرانمان را .

ناشناس گفت...

ایول خوب سیاسی مینویسی یواشکی

Eric Calabros گفت...

یکی از آشنایان گربه ای داشت (حکایت مثنوی نیست.. این فیلم بر مبنای یک داستان واقعیست است) بعد ایشون خانوم بودند. مدت ها گذشت و بعد یواش یواش کاشف به عمل آمد که توانایی بارداری را از دست دادن. کلی دوا درمون و فلان و بهمان تا کار به شکافتن آن پایین مایینا رسید. دکتر جراح از قضا لای آن تاسیسات، یک عدد تار موی گربه پیدا کرد. آن مو را که درآوردند همان، حامله شدن این بنده خدا همان. این خانوم در انتها گفتند ما از این انشاء نتیجه می گیریم که گربه را نباید توی خانه نگه داشت. البته دهنشان سرویس شد تا به این نتیجه برسند. البت بسیاری از نسوان امروزی از خدایشان است که شاهراه های بارداری مسدود شود به هر روشی. مقصود آن است که همچین موجودی است گربه.
هر چیزی را باید اصیلش را نگه داشت. آن هم در جای اصیلش. خانه های ما، جای اصیلی برای حیوانات نیست.
این کنایه های سیاسی-اجتماعی هم می چپانی لای متنت، به تر فیل منجر می شود یحتمل.

پسر آریایی گفت...

به نظر من یه تحقیقی بکن در مورد انواع مریضیهای گربه، شاید یه چیزی دستگیرمون بشه

فاطمه گفت...

به قول بعضی از دوستان همون ایران بهتره، چون اگر مصیبتی پیش آمد فقط براش جوک ساخته میشه. ما ایرانیا کلا فولاد آبدیده ایم. به هر مصیبتی می خندیم، صدامون در نمی آد، اگرم در بیاد زود عادت می کنیم.

ریحانه گفت...

حالا بگذارید ایران ببینیم این خاصیت ایران‌هاست کلا ،یا ایران ما این جوریه ؟!

پیچولیده در وجود خویش گفت...

اسمش را بگذار ایران واز زیر بنا خوب تربیتش کن که نرود تنها در کوچه که قوی باشد که بی وفا نشود . موی سگ نماز ندارد موی گربه خانگی نجس نیست .شاید داغ ایران سربلندبه دلت نماند.این یکی گربه را بیاد ایران ببوس.

Asalbanoo گفت...

امان از این اگرها که برای ایران یقین شدن.

پرشکوه گفت...

خارخاسک جان اسمش را هر چیزی که دوست داری بگذار ولی ما صدایش می کنیم ایران.
حالا حال ایران خانوم خوب است؟

یوسف گفت...

این گربه بیچاره را اسیر سیاست نکنید
بگذارید زندگیش را بکند اگر خواست برود با گربه های لات محل روی هم بریزد که اگر کاری کرد نگویید اسم این و آن را خدشه دار کردی
بذارید این یه موجود از قالب های ما دور بماند

nazaning گفت...

اگه موی گربه اون همه قابلیت نفوذ داشت الان ازش هزارجور استفاده می کردن. به حق چیزای نشنیده!
واسه گربه یه اسمی نذاری که مایه ی دردسر بچه بشه. پدر و مادر باید واسه بچه شون اسم خوب انتخاب کنن.

ناشناس گفت...

متوجه هستم که این پست اصلا در باب گربه داری نیست، اما بد هم نیست اگه یه وقت گربه دار شدید اسمشو بذارید گربه.

فاطمه گفت...

خارخاسک عزیزم با خوندن این مطلبت اشک توی چشمام حلقه زدو قلبم فشرده شد.
چه ناباورانه نگاهم می کند وطنم.

کلاغ دست آموز گفت...

بچه گربه ای پیدا کرده بودیم، دوره ای بود که خودرو زانتیا ، جز ماشین های ناب بود و ما در حسرت خودروی درست درمون ِ فرمون هیدرولیک نیمه اتومات می سوختیم.
اسمش را گذاشتیم "زانتیا" تا آتشی باشد بر داغ دلمان.

البته اگر الان گربه ای داشتم، به جهت روشنگری اذهان عمومی، اسمش را می گذاشتم "گربه" همانطور که تعمید نیز گفت.

چسبیده به زمین گفت...

به نظر من کربه رو بیرونش کن خلاص ختم به خیر حد اقل اینه که اخمای آقای خانه باز می شود/ اسمشم قبل از بیرون کردنش بزار سویس این همه بدبختی نکشه/ والله

فلش گوردون گفت...

این لینک را بخوانید، خیلی ایده می گیرید و شاید هم دوستان خوبی شدید:
http://all-about-our-cats.blogfa.com/

Khanderoo گفت...

سلام بر خارخاسک عزیز. اسمشو بذارید حسن نصرالله ! البته مواظب باشید یه چیزی بهش نگید که پشم و پیلش بریزه که خیلی زشت میشه!

روزهای خوبی با نصرالله پشمالو! داشته باشید.

شاهزاده خانم سیارک 378-1 گفت...

سلام
اسم پیشنهادی من اینه: شازده کت السلطنه
هم اصیله، هم پر طمطراقه، هم تکه، هم مدرن و امروزیه، هم سنتیه، هم خارجیه، هم ایرانیه، هم طولانیه، هم اگه خواستین می تونین کوتاهش کنین و تو خونه صداش بزنین کتی. دوستهای خارجیتون هم می تونن بهش بگن کیتی.
با این خصوصیاتی که گفتم، اسم پیشنهادی من از اسم پیشنهادی شما ایرانی تره.
در ضمن کامنت تعمید یادم انداخت که جایی کبوتر خانگی رو دیده بودم که اسمش واقعا کبوتر بود.

ماركوپلو دم كشيده گفت...

سلام. با هماهنگي جناب صفر و نيم يه نظر سنجي طراحي شد شبيه بازي هاي وبلاگي براي ادامه دادن قرارهاي بازي وبلاگي. از شما دعوت ميشه كه تو اين نظرسنجي- بازي تو وبلاگ من شركت كنيد و ضمن برخورداري از جوايز ارزنده اون و اجر اخروي ما رو در برگزاري هر چه بهتر مراسم بعدي ياري دهيد.

اگه دوست داشتين لطف كرده و يه لينك به صفحه بازي :

http://www.58e.blogfa.com/post-66.aspx

با يه كم توضيح بدين تا خواننده هاتون هم بيان و تو نظر سنجي-بازي طراحي شده شركت كنن و ما نظرات افراد بيشتري رو داشته باشيم و بازيهاي بعدي رو پرشكوه تر از قبل برگزار كنيم.

ممنون از توجهتون. ماركوپلو دم كشيده

پرنده گفت...

«آنوقت اگر ايران را دزد ببرد ؛ يا ايران به صورت بچه هاي خانه چنگ بزند ؛ يا ايران مريض شود ؛ يا ايران با گربه هاي لات محل دوست شود . يا ايران با صاحبان واقعي اش بي وفايي کند . يا نتوانيم به ايران خوب برسيم و ضعيف شود . يا همسايه ها بگويند موي ايران نماز ندارد ؛ يا بخواهيم برويم آن ور دنيا مجبور شويم ايران را بگذاريم و برويم ؛ يا ايران ...»

**** ****
مي‌بوسمت خارخاسكم و اشكهايم را ميگذارم باد سرد پاييزي بر صورتم شوره زار بسازد...

بين التعطيلين گفت...

اگه آقا تشريف دارند ، اسمش رو بزاريد : "گل آقا"

اگه خانم تشريف دارند ، اسمشون رو بزارديد : "نوبر"

اگه تو هر كدوم از 2 دسته بالا هستند و به همجنس گرايش نشون ميدند ، اسمشون رو بزاريد : ؟؟؟

اسم نزاريد براش . ردش كنيد بره.

حرفهاي يك كم حرف گفت...

خانم جان اين مربع چيه كه وبلاگتان را كه باز مي كنم مثل اجل معلق مي رسد و هيچ پيامي هم توش نمي نويسه.
به نظر من حق با آقاي خونس كه معتقده اصيل نباشه بهتره .اگه اصيل باشه فردا هر اشتباهي كرد گردن يكي ديگه مي ندازين كه اين اصيله اين كارها رو نمي كنه توي خونه مشكل ايجاد مي شه ها.از ما گفتن.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت...

اسم دانشگاه من هم «ایران» بود! ولی «تهران» اون رو خورد! :((

.... گفت...

جوهر هستی ات هماره پر رنگ و جاری به صفحات گیتی

عالی بود

شبنم بانو گفت...

عالی می نویسید
ساده اما پیچیده....

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...