۱۸ تیر ۱۳۸۹

هجده تیری که در دنیای موازی جریان دارد

از صبح تا به حال خانه را شسته ام  و رفته ام . همه چیز تمیز است هیچ آثاری از خس و خاشاک و گرد و غبار نمانده است . من تمام نشانه ها را جمع کرده ام .حتی دستمالهای گردگیری را با وایتکس تمیز شسته و روی بند انداخته ام . نشان به آن نشانی که باد ملایمی می وزد و دستمالها روی بند پروازشان گرفته است .هیچ کس نمی داند که پیش از این خانه چطور بوده است . شواهد نشان می دهد خانه تمیز است .
 اما فیزیک کوانتم دنیای دیگری را به ما نشان می دهد . در فیزیک پدیده ای داریم که به موازی بودن دنیا دلالت دارد  . یعنی می گوید : تو می توانی باشی و نباشی ! یعنی ممکن است همینطور که اینجا می نشینی ؛  در دنیای موازی در حال برخاستن باشی . اما به دلیل آنکه تو می توانی تنها در یک بعد باشی ؛  یک بعد را تجربه می کنی . و آن بعد دیگر که عین حقیقت است از منظرت دور می ماند . همین است که گاهی فکر می کنی این موقعیت را این گفتگو را این حادثه را جایی دیده ای ! چون ممکن است در زمانی که خودت نمی دانی چه باشد بعد دیگر را تجربه کرده باشی .
در فلسفه نیز به چیزی مثل این اشاره شده است . می گوید : حقیقت چیزی نیست که تو می بینی  بلکه آنچه تو می بینی سایه مبهم از واقعیتی است که در حال وقوع می باشد    .
اینها را گفتم که بگویم : کار ساده ای مثل تمیز کردن و پاک کردن نشانه ها می تواند اصلا صورت نگرفته باشد . می تواند انجام شده باشد و زمان زیادی هم از آن گذشته باشد . در حدی که مثلا همان  خس و خاشاک که من فکر می کردم از بین برده باشمشان الان  نشسته باشد روی گور من . یعنی مثلا امروز که 18 تیر 1389 است می تواند 18 تیر 1378 باشد یا 18 تیر 1399 آنچه ما باور می کنیم این است که در 18 تیر 1389 هستیم . در حالی که ممکن است آنچه ما از امروز می دانیم تنها سایه یک واقعیت باشد که در 18 تیر 1399 بر ما معلوم می شود .

۹ نظر:

آرمین گفت...

با این تعریف پس عبور از زمان یا تغییر از یه بازه زمانی و رفتن به یه تایم خاص میتونه امکان پذیر باشه؟

یاسمن.الف گفت...

درسته
بهتره برای درک بهتر خواننده هاتون ، این لینک هم اضافه کنید
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1_%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DA%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87


در حال حاضر سریال فلش فوروارد هم داره همچین چیزی رو مطرح می کنه

فاطمه گفت...

18 تیر، امسال جور دیگه ای بود. انگار دیگه فقط می شه با ایهام و استعاره ازش حرف زد...جوری که خودمون هم نگران نشیم، هول نکنیم، استرس نگیریم.
انگار از صبح منتظر خواندن متن ای مثل مال تو بودم.با همه ی غمش یه جورایی خوشحالم کرد.

پير فرزانه گفت...

مطلب زیبایی بود. کنایه ای به جا و کاملا درست . با امید به اینکه 18 تیر 99 با گرامی داشت یاد این روزها ، همه غبارها را در واقعیت زدوده باشیم و هوای تازه ای بخوریم .

حبیبه گفت...

خیلی نو با وبلاگ شما آشنا شدم.
وقتی شما رو خوندم احساس کردم دوست دارم مامان بشم.
مامانی با دیدی آنچنانی!!!

آباژورمن گفت...

اگر بگویم در حال حاضر هر دو بعد را دریافت میکنم چه می گوویی؟!!!
این پست عجیب با حال من سازگاری دارد!!!!!!!

sara گفت...

ye soal faghat too in matlabe vasam pish oomade! age injoori bashe,pas zaman mani nadare! age injoorie pas chera ma khaterate gozashtamoon yademoone,vali az ayandamoon khabar nadarim?! hame ke too ye zaman ettefagh mioftan! vaghti hal va gozashte ba ham dare ettefagh miofte chejoori khaterate gozashte too zehnemoon mimoone?

فرشته گفت...

اره اینو قبلا هم شنیده بودم & میگن یه دنیایی دقیقا برعکس اونی که میبینی !
معلم فیزیک ما میگفت احتمالا سیب واسه اون دنیا از زمین رفته تو هوا و قانون جاذبه کشف شده !!!!:دی

ریحانه گفت...

می تونید یه منبع راجب این مطلب به من بدهید

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...