۱۴ دی ۱۳۸۹

کیسه کوچک سیب ترش

نمی توانید تصور کنید در تمام مدتی که من وقتم را با نوشتن وبلاگ گذرانده ام فریزر به چه حال و روزی افتاده است . محشر کبری ,  کیسه کیسه های  خوراکی هایی تلنبار شده روی هم   که قرار بود با هم قاطی شوند و غذای خانواده باشند اما این اتفاق برایشان نیفتاده است.  گاهی دست من را می دیدند که داخل فریزر می شود و یک کیسه سینه مرغ یا ران یا گوشت بیرون کشیده و خوراکی بار کردنی ساده ای را علم کرده است و آه از نهادشان بر آمده است .
 گوشت آب پز با پلوی ساده ؛ مرغ آب پز با زرشک پلو ؛ جگر سرخ کرده ؛ مرغ سرخ کرده ؛ گوشت استیک شده ؛ گوشت چرخ کرده تفت داده شده و رب زده و در ماکارونی مخلوط شده . گاهی آب گوشت و گاهی چیز ساده دیگر  .
 سبزی ها , لوبیاها ؛ باقالی ها ؛ نخود فرنگی ها , بادمجان سرخ کرده ها , کدوها حتی سیب و به  و هویج خلال شده محزون و توسری خورده کنج فریزر نشسته بودند و سرنوشت غم بار خود را نگاه می کردند . امروز ناگهان یک کیسه سیب ترش خودش را به من نشان داد . از دستش عصبانی بودم چون برای نشان دادن خودش به من کاورش را پاره کرده بود و برهنه شده بود  و لنگ و پاچه اش را همه جای طبقه مخصوص خودش ولو کرده بود . برش داشتم می خواستم بیاندازمش توی سطل آشغال اما دلم نیامد این آخرین کیسه سیب ترش از نوع خودش بود که داشتم .
حالا وضع آشپز خانه رو به راه است . یک قابلمه روی گاز است که محتوی بدبو ترین خوراک شناخته شده روی زمین است . کیلکا , ژله پای مرغ ؛ لوبیا سبز؛ هویج , کدو ؛ سیب زمینی که قرار است آب پز شود و له شود و غذای ایران باشد . گربه ها خیلی بیشتر از آنکه تصور کنید به خوردن بعضی سبزیجات احتیاج دارند . اما ماهی کیلکای آب پز فاجعه است . تمام خانه تحت تاثیر است . من بینی ام را می گیرم و غذای خودمان را درست می کنم در قابلمه مسی گران قیمیتی که تازه خریده ام برنج می ریزم لوبیای خام دو بند انگشتی و پیاز داغ و دو قاشق رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل و  حدس بزنید دیگر چه ؟ همان کیسه کوچک سیب ترش که دوست داشت دیده شود . غذای ساده تقریبا سالمی است .
قول می دهم در مدت یک هفته فریزر را خالی کنم همه ی خوراکی هایی که به عشق خورده شدن خودشان را به من تحمیل کرده اند را  می خوریم . می خوریمشان و جای شما را هم خالی می کنم .

۳۲ نظر:

ف@طمه گفت...

امان از این نت که از زندگی بازمون کرده:-p

ناشناس گفت...

ادم یه وقتایی یه چیزهایی هوس می کنه و دست خودش نیست
حالا این خوراکی های موجود در فریزر شما هم همین طور هستن
هنوز هوس نکردی که بخوری والا اگه هوس می کردی از زیر سنگ هم شده بود پیدا می کردیو می خوردی دیگه چه برسه به موجود بودنشون در فریزر

gleam گفت...

خدا خيرتان بدهد!

خارخاسک هفت دنده گفت...

فکر می کنم با نوشتن این کامنتها برای امتحان من با وجود ناشناس بودن داری خودت رو مسخره خاص و عام می کنی . قبلا هم به اصطلاح کامنت هایی که گذاشتی منتشر کردم در واقع کوچکترین اهمیتی به این جور کامنتها نمی دم بخصوص برای پست هایی که نوشتنشون گوشه ای از دلمشغولی من هست .
ضمنا فکر می کنی ناشناسی از روی کامنت هایی که با حرص می نویسی کاملا معلومه چه شخصیتی داری و برای چی اینها رو نوشتی حسادت نکن تو هم با تلاش می تونی خودت رو به یه سطح متوسط برسونی .

زاغچه گفت...

پس کیسه سیب ترش ها(!) برای اینکه خودشان را به تو نشان دهند، کاورشون را پاره کرده بودند و برهنه(!) شده بودند. همون کیسه سیب ترش هایی که دوست داشتند دیده شوند! همون هایی که خودشان را به تو تحمیل کردند...
مراقب آقای خانه باش که چشمش به این کسیه سیب ترش ها(!) نیفتد.
من مغلطه خواهم زدن اینجا روا باشد دغا

بخشی گفت...

خاری جان خودشو ناراحت نکن. خوب کردی با پول یارانتون به حرف محبوب کردی و نرفتید سریع خریدکنین و بازار رو به هم نریختین.
آره ولی چرا داری از خودت انتقام می گیری کیلکا آب پز! خوب سرخش می کردی حتی استخوناشم می شه خورد. گناه داره گربه
آره از دست این حمید آقا تو بفرمایید شام فکر کنم نصف ملت امروز لوبیا پلو خوردن با عشق!

قاصدک گفت...

هر آشغالی که دلت نمیاد دور بریزی رو به خورد ایران بد بخت نده. اون بیچاره تر از اونیه که قدرت اعتراض کردن داشته باشه.همین هفته قبل بود که ببر به اون عظمت رو که از اون سر دنیا به قیمت نصف دریای خزر بهمون تپونده بودند رو به خاطر خوروندن گوشت خر از دست دادیم. حالا هم تو بیا و آت و آشغال ته فریزرت رو بده ایران تا اون بیچاره هم گلاب به روی حیوانات بگیره و تلف بشه. ازما گفتن از تو برداشت چپکی کردن و موضع چپکی گرفتن.

خارخاسک هفت دنده گفت...

زاغچه گفت...

نذاشتم کیسه سیب ترش ها رو با اون وضعیت ببینه با اجازه پختم دادم خورد همش رو

نسرین گفت...

خیلی بهت حسودیم میشه واقعا قشنگ می نویسی از اینکه می تونی تو قالب کسی که نیستی بنویسی...
امیدوارم همیشه همین قد خوب بنویسی...خوش بحال آقای خانه که خانم خانه اش اینقد هنرمندهD:

Unknown گفت...

اینها همه‌ش از عوارض هم‌نشینی و هم‌صحبتی با مهندسِ اوا خواهر می‌باشد :دی

نوایش (navayesh) گفت...

سلام.
آمدم بگویم چند روز پیش رفتم نمایش "متولد 1361" را توی ایرانشهر دیدم.
هی ذهنم می آمد آینجا سمت خارخاسک.
گفتم شما هم بروید ببینید شاید بفهمید چرا ذهنم این طرفی می آمد.
.........
خیلی وقت ها به این فکر می کنم با این که من و شما و امثال من و شما داریم در کنار هم زندگی می کنیم اما چرا نتیجه گیری های مان شبیه هم نیست!
تحلیل هایمان خیلی به هم شبیه اند ها! اما توی نتیجه گیری فرسنگ ها از هم دور می شویم.
.........
نمی دانم چرا خیلی وقت ها درکتان نمی کنم. احتمالا شما هم درکم نمی کنید.
خلاصه چیز خرد سوزی است این ادراک پدر سگ!

BeNeFiCeNCe گفت...

هر چه که بوده است، هر چه که هست و هر چه که خواهد بود، همه داستانی بیش نبوده،نیست و نخواهد بود؛ اما هر چه که بوده است، هر چه که هست و هر چه که خواهد بود،آشپزی ماهر بوده، است و خواهد بود

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشيد ببخشيد لطفا برام توضيح بدهيد لوبيا پلو با سيب ترش چجوري است. بهد مگه سيب ترش را ميشه تو فريزر نگه داشت؟ فكر كنم اصلا اين سيب ترش با چيزي كه من فكر مي كنم فرق داره؟ ببخشيد مردم از كنجكاوي لطفا جواب بدهبد.

سيفتال گفت...

اسمش چيه اين غذا آنوقت؟لوبيا سيب پولو؟ ته چين سيب ترش و لوبيا؟سيب برهنه و برنج رب دار؟لوبياي خام وسيب دريده با فلفل نمك اضافه؟

پسری با شورت مامان دوز گفت...

بقول بچه ها فریزر در سالی که گذشت!
گربه گشنش باشه نون خالی هم می خوره
لوبیای خام دو بند انگشتی؟ بفرمایید شام.اونوقت هویچم داشت؟
حواسم باشه تو این هفته مهمون شما نشم تا از این خوراکی های عاشق به خورد ما ندی!
راستی اگه مامان اجازه بدن از هفته دیگه وبلاگم رو را می اندازم خوشحال می شم به منم سر بزنین

دوشیزه شین گفت...

کاش غذای گربه بو نمیداد

من قصد دارم برای کیت کت کیلکا بخرم اما هر بار که میرم فروشگاه پشیمون میشم.دقیقا به خاطر بوش.کیت کتم مجبوره سنگدون آبپز با غذای خشک بخوره طفلی.

راستی بعضی خواننده هات چقدر حسودن

mr.karmand گفت...

یاد یخچال خودم افتادم که فقط هر دو سه هفته یه بار میرم کیسه هارو میریزم دور

خارخاسک هفت دنده گفت...

ناشناس گفت...
سلام خسته نباشيد ببخشيد لطفا برام توضيح بدهيد لوبيا پلو با سيب ترش چجوري است. بهد مگه سيب ترش را ميشه تو فريزر نگه داشت؟ فكر كنم اصلا اين سيب ترش با چيزي كه من فكر مي كنم فرق داره؟ ببخشيد مردم از كنجكاوي لطفا جواب بده

عزیزم اینجور غذاهاعشایری است .ته چین هایی که همه چیز در آنها پیدا می شود اتفاقا خوشمزه هم هست . اینها را در آتش می پزند یعنی تنورهای زمینی درست می کنند و ظرف را داخل زمین می گذارند می روند دنبال گوسفندها بر می گردند نوش جان می کنند من ته چین را روی شعله کم پختم .سیب ترشی که من داشتم مثل به بود ولی ترش تر از به / امیدوارم کنجکاوی ات برطرف شده باشد .

خارخاسک هفت دنده گفت...

نوایش (navayesh) گفت...

بله خوب درک کردن غریبه های مجازی کار راحتی نیست .

خارخاسک هفت دنده گفت...

دوشیزه شین گفت...
کاش غذای گربه بو نمیداد

ولی کیلکا خیلی مقویه برای گربه ها
من فکر می کنم اول باید کیلکا را یک کمی پخت و بعد با چیزهای دیگری مثل سیب زمینی و هویج پخته مخلوط کرد تاروند پخته شدن کیلکا کمتر شود و بوی کمتری هم پخش شود .
از طرف من کیت کت رو بچلون .

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشيد. ممنون از پاسخگوييتان. لذت بخش تر از اين نيست كه انسان جواب سوالش را بگيرد حتي در مورد پيش پا افتاده ترين پرسش ها. اين نيازيست كه حداقل براي مردم ما هيچگاه پاسخ داده نشد.

ریحانه گفت...

آدم زورش نمیاد یه قابلمه مخصوص گربه بذاره روی گاز و تازه بوش رو هم مجبور باشه تحمل کنه ؟؟؟
من همیشه فکر میکنم اینا که واسه بچه‌نوزادشون جداگونه سوپ درست میکنند چه کار سختی میکنن .. دیگه گربه عمرا فکرشم نمیشه کرد !:ي

مـــریم گفت...

سیب ترش چی هست ؟؟ .... همونی که می ریزن توی ترشی ؟؟

يازده دقيقه گفت...

اين اينترنت همه رو از كار و زندگي انداخته جدن..

نبات داغ گفت...

سه بار خوندم! بذار یه بار دیگه هم بخونم.
مگه می شه تو یه چیزی بنویسی منظور خاصی پشتش نباشه. یا مثلا تو پست بعدیت مچ هممونو نگیری مثلا نگی من گفتم سیب ترش و لوبیا پلو ولی شما جماعت عادت کردید به اینکه هر چی دادن به خوردتان بخورید و دم بر نیاورید!
صبر کن یه بار دیگه بخونم.
خوب از پاراگراف اول که هیچی در نیاوردم غیر از اینکه این هفت هشتا غذایی که ردیف کردی جزو غذاهای ساده هستند!
ولی پاراگراف دومت رو با سبز ها شروع کردی که انگار تو سری خوردن و محزون هستند!و برای دیده شدن این روزها باید کمی سکسی بود! قابل توجه کلیه سبزها
پاراگراف سوم/ خداوکیلی تو این بلبشو فهمیدم از حالا به بعد باید سیب زمینی خور شویم آهان و اینکه بالاخره مجبور شدند سبز ها را هم بازی دهند!
آخرش هم عطف به جمله اولت اگه قراره فریز رو خالی کنی پس وقتت رو برای وبلاگ نویسی نخواهی گذاشت.

نه انگار این یکی رو بی کنایه نوشتی.طفلی آقای خانه.

یه دختر گفت...

نوش جان

محمد گفت...

باز خوبه تو خوراکی های یخجالت حوصلشون سررفته و بیکار موندن! من که خود یخچالم از تنهایی دق کرده! مدتهعاست چیزی توش نریختم که دلشون خوش باشه برا یه هدفی زندست و ویزویز می کنه!
ضمنا ممنون که لینکم کردی.

مهندس آکله گفت...

اصلاً این چیزا رو چرا باید تحویل گرفتشون؟ کار خوبی کردی. همون که برای ایران پختی هم کلی سرشون منت گذاشتی! چه معنی داره؟ غذا فقط نون پنیر! هر کی هم اعتراض داره بره خودش یه چیزی بپزه آبشم یه کم زیاد کنه تو هم یه لقمه باهاش بخوری.

فائزه گفت...

با کسی که نسلش منقرض شده! اپم
تشریف بیارید

ناشناس گفت...

سلام عزیزم اگه گفتی اون سیب ترشهاچرااینکار رو با تو کردند؟آهاااان!چون مدتیه که یه گیاهخوار داره وبتو میخونه خارخاسک جان:-) و من حتما بی اینکه بخوام اینقدر انرژی فرستادم که نتیجش این شد اما بدم نبوده ها یه غذای گیاهی نوش جان کردی.
سنی

لیموشیرین گفت...

نبات داغ خیلی خوب اومدی این تیکه ها رو . حالا اگه این یه بارم خارخاری جان منظور نداشت شما ترکووووندی

اما یه سوال واسم پیش اومد خارخاری جان
واقعا شما برنجت رو تو قابلمه مسی میپزی؟؟؟ نمیجسبه ؟ درب و داغون نمیشه ؟؟!!!

سبزهای فریزر منم تو سری خور هستند ، منم یه روز بازیشون میدم ایشالا...

نبات داغ گفت...

لیموشیرین شیرینم ماچ ماچ ماچ
بذار جوابتو بنویسم این خاری هم ثابت کرده خسیس نیست و دست و دل بازانه هی پست ها رو تایید می کنه
بعد برم وبلاگت و بخونم ببینم کی هستی و چی هستی؟
شیرینم
من خودم یه سال پیش از همین قابلمه مسی ها خریدم خیلی هم خوبه تو ماشین ظرف شویی هم می شه گذاشتش. ته دیگش هم اگه خود برنج باشه خوشمزه و ترد می شه. قرمه سبزی و خورشت هم توش خوب در می آد.
البته خاری لابد از من استاد تره تازگیها هم که یه رفیق اوا پیدا کرده اشکالای اشپزیشو جواب میده
خواستی بخری مغازه نزدیک در ایستگاه مترو بهارستان رو به جنوب ارزون می ده سیاه هم شد بهش بدی برات سفید می کنه

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...