۳۱ مرداد ۱۳۸۹

جیش کردن در ارتفاع بلند

هر کس آرزویی دارد من هم آرزوهایی داشته ام . مثلا من تا سال 1386 حتی یکبار هم سوار هواپیما نشده بودم ! این مهم نیست یعنی سوار شدن به هواپیما مهم نیست . اما این مهم است که من عاشق هواپیما سواری بودم و این آرزوی من بود و هیچ وقت سوارش نشده بودم . من یک زن سی و هفت هشت ساله بودم و  با خودم کلنجار می رفتم  این چیز بدی نیست و نباید برایش  غصه بخورم  ؟ فکر می کردم خوب خیلی ها سوار کشتی نشده اند که من شده ام . بلم سواری کرده ام ؛ قایق سواری هزار بار ؛ دوچرخه سواری تا وقتی شرع مقدس به من اجازه اش را می داد .  اتوبوس به اندازه موهای سرم , قطار هم هر وقت می رفتیم امام رضا و من عاشق تکانهای نزدیک ایستگاه بودم وقتی قطار سرعتش را کم می کرد . یا سرپیچ ها  وقتی مثل زنهای پیر باسن گنده این طرف و آنطرف یله می داد ، حتی اسب  هم سوارشده ام , شتر سواری که دولا دولا نمی شود هم کرده ام . یکی دو بار هم آقای خانه مرا بغل کرده  اگر این را سواری کردن به حساب بیاوریم البته این مال وقتی بود که من 49 تا 55 کیلو وزن داشتم . بعدش دیگر نه کمر ایشان اجازه می داد و نه وزن من . حالا هم که آقای خانه می گوید دیگر؛  مگر رضا زاده بیاید بتواند با دوپینگ و این حرفها  تو را یک سانت جابجا  کند .
بگذریم همه این دلگرمی ها را به خودم می دادم تا برای سوار نشدن به هواپیما با خودم کنار بیایم  اما  نمی توانستم پرواز را فراموش کنم تا اینکه سال 1386 بالاخره سوار یک هواپیمای لکنته ی روسی شدم .به شکل احمقانه ای برایم رویایی بود . آن وقت ، یعنی  همان لحظه که سوار هواپیما شدم ناگهان یک رویای دیگر جای خودش را به آرزوی هواپیما سواری داد ناگهان دلم خواست  همانطور که آن بالا پرواز می کنیم  ، در ارتفاع بلند بروم دستشویی و جیش کنم . چقدر می توانست جالب باشد!  اما خجالت  کشیدم .  ترسیدم با مهماندارها چشم تو چشم شوم و آنها بفهمند که من چقدر آرزو به دل هستم . نشان به آن نشانی که از آن تاریخ به بعد من چند بار دیگر هم سوار هواپیما شدم اما آرزوی این کار به دلم ماند که ماند  .

۲۳ نظر:

ناشناس گفت...

ها ها ها

http://hobotebiaman.blogfa.com/

رئزنامه دیواری گفت...

سلام. یک نفری اینجا رو به من معرفی کرد و گفت شما او رو یاد من می اندازید! حالا بخونم ببینم نظر خودم چیه !
خوشوقتم در هر حال :)

سیامک گفت...

چرا فکر کردی اگه بری جیش کنی مهماندار میفهمه که آرزوش به دلت بوده؟

شاپور گفت...

هميشه اينطوره!
وقتي به يكي از آرزوهامون مي رسيم ديگه واسمون مهم نيست و بجاش به چي ديگه ميخوايم!

قاصدک گفت...

من هفته اي دوبار هواپيما سوار ميشم ولي هنوز نتونستم توش ب....م.راستش نه اينكه مودب و موقر باشم مثل تو. نه. ميدوني از ترس اينكه وقتي اون تومشغولم سقوط كنه و آخرين لحظات عمرم صرف اون كار بشه تا حالا تجربه نكردم.راستش هنوز بعد سالها سفر هوايي داشتن نتونستم به ترس خودم غلبه كنم.كافيه يه لكه ابر كوچولو مثل ريگ از زير بال هواپيما در بره و چندتا تكون بخوره. تقريبا آروزي تو رو همونجا روس صندلي محقق ميكنم

حمید گفت...

سلام
چند تایی از نوشته هاتونو خوندم
خیلی برام جالب بود این همه صداقت و روونی قلم
تبریک میگم

شاپور گفت...

شما و آقايه خونه چقدر همديگر و بغل ميكنيد!

B E H Z A D گفت...

خار خاری من این کارو نکردم ولی یه بار با دوستام که مست کرده بودیم از بالای یه برج 13 طبقه دسته جمعی شاشیدیم.
ببین دوستام میگفتن خیلی حال میده ولی من می گفتم چرا چرت و پرت (... شعر) میگید.
ولی آآآآآآی حالی دادا,بی نظیر بود!انگار تو اون لحظه دنیا رو بهم داده بودن.
(اینو نگفتم که دله خانوما بسوزه ها :)) )

B E H Z A D گفت...

فکر کنم قبلا یکی این سئوال رو کرده بود ولی من الان یادم نیست جوابشو.آقای خونه این جارو می خونه؟
کلا این که ناشناسی خیلی خوبه سعی کن هیچکی کشفت نکنه تاهر چی دلت می خواد بنویسی.

شاسوسا گفت...

سلام.
اي بابا چه سخت گرفتي به خودت.
من هر سري كه سوار هواپيما ميشم براي ديدن خودم تو آينه هم كه شده لازمه برم دستشويي هواپيما!
استثنا هم نداره.
برو ببين چه بانمكه.

لورا سا گفت...

ای یادمه تو اخرین سفر گفتی ولی من بی خیال شدم خب میگفتی ارزو دارم

ناشناس گفت...

آرزو بر جوانان عیب نیست !
جیش از بلندی لذتی دارد که نگو و اگر این بلندی ارتفاعش بیشتر باشد که دیگر اصلا" نگو .
از جمله کارهایی که با جیش از بلندی میتوان کرد یکی هم این است که میشود با آن اشکال مختلفی مثل هشت انگلیسی درست کرد .البته برای این کار باید ارتفاع زیاد باشد و جیش هم بسیار و پر فشار !
ضمنا" اگر از بلندی بر روی زمین خاکی که خاک نرمی دارد - مثل جاهایی که گله های گوسفند عبور کرده است - جیش نموده شود صدای خوشی داشته و گرد و خاکی از زمین بلند میشود که بیا و ببین !
ضمنا " با جیش میتوان شعار هم نوشت ولی باید دقت شود که جای سفت جیش نشود !
اگر چه جیش هایی از این دست و لذتهای حاصله از آن را فقط به ذکور داده اند ولی بخدا ما بی تقصیریم !
کیقباد

24 گفت...

آرزو چرا بابا؟؟ سخت میگیری، فک میکنی احتمالا خیلی حال میده! من خودم از یکی دو سالگیم(که قطعا یادم نیست) تا حالا سوار هواپیما نشدم! سوار کشتی و شتر و کایت و زیر دریایی و فضاپیما هم هیچوقت نشدم!!! فرقی نداره که! الان من بگم آییی احتمالا تو هواپیما آدم کلللی حال میکنه خب شما میدونین که اینطور نیست! :)) ولی خب من اینو نمیگم چون حدس میزنم نباشه! راستی سوار قطار هم تا همین چن سال پیش نشده بودم. کلا آدم تنوع طلب و کنجکاو و حریصه، ولی وقتی خودش اینو یادش باشه، کلی از حسرتاش زرتی میپرن میرن!! :))

قاصدک گفت...

حالا که این پستت مستراح شد بذار ماهم ادب رو بذاریم کنار و یک بیت نامربوط بنویسیم. البته با قلم نه با ... . این بیت خطاب به دوستان ذکور مغرور سروده شده:
سحر گاهان که نفست راست داری مشو غره عزیزم شاش داری

رهگذر گفت...

با این تاکیدی که شما روی آرزوی جدید و بدیعتون کردید، آدم ناخودآگاه این صحنه رو تجسم میکنه که تمام در و دیوارهای هواپیما نامرئی شدند و فقط دویست تا مسافر با خلبانا و خدمه رو صندلی هاشون تو هوا حرکت می کنند.تنها یه نفر یه گوشه نشسته و برگشته به رد جیشش تو هوا نگاه می کنه (بدون اینکه از دیده شدن خجالت بکشه).

ناشناس گفت...

خارخاسک جاون خدا رو شکر کن هواپیما از اون بالا جفت پاسقوط نکرده . جیش پیشکش اونایی که هواپیمای روسی از رده خارج شده رو می دن ملت سوارش شن

شاپور گفت...

من سنم كه كمتر بود از پشت بووم جيش كردم تو كوچه!
خيلي حال ميده،كلا هر چيزيو كه بتوني از يه ارتفاعي بندازي رو سرو كله ي مردم يا تو كوچه حال ميده! مخصوصا اگه پرتابه تم ببيني!

ناشناس گفت...

سلام من راستشو بخای تو همه جاشاشیدم و ریدم سوار ماشین درب عقب رو باز می کونی ودرب جلو رو هم همین توردر حالی که پشت فرمونی و ماشین خلاصه ودستی رو کشیدی پای چپ بیرون زیپ باز و کار تمام یه هوایی یم می خوره ادم حالش جا میاد کلا تو مسافرت که من زیاد می رم با ماشین این کارو می کنم البته بماند که کیسه پلاستیک فریزر همیشه تو ماشین زیر صندلی راننده داریم با ماشین سنگین که درب باز بشاش بیرون نداریم باید پیادشی ماشینم جای مطمئن بزاری وبری تو بیابون اگرم شب باشه که کله ماشینو یه جور میزاری که نور چراغ جلو بتاب تو بیابون هزار تا جونور هست تو بیابونباید موازب باشی خوب البته مکان شاشیدن هم مهمه که باید یا تنه درخت یا یه جسمی که بریزی بقلش یا اگر زمین سفته بشینی زمین بشاشی مثل توالت تا پشنگ نریزه به پرو پاچت بری تو ماشین بوی ادرار بدی

mrs.orijinal گفت...

man arezoo be deleam moond ye bar too botry ab maadani jish konam
daghighan vaghti ke ab maadani ro khordam , khali shod , oonvaght karamo anjam bedam
hala hava peyma nashod , botry ke mishe!
kafie botri ro bezari roo zamin va khodet beri roo ertefaa
be hamin sadegi, be hamin khoshmazegi!!!!!!

یازده دقیقه گفت...

کاش می رفتین جیش می کردین. حداقلش این بود که آرزوی بعدی تو نو کشف می کردن. باید چیز باحالی باشه ها

ترنم گفت...

عاشقتم ...

غزل گفت...

حالا آرزوی تو قابلیت محقق شدن داره.دفعه بعد که سوار شدی حتما اینکارو بکن.مثل آرزوی من خوبه پس؟ من یه دخترم با 3تا آرزو که البته یکیش براورده شد همین 2سال پیش. و یکی از اون دوتای دیگه اینه که رو در و دیوار جیش کنم نمیدونی چه حسرتی به دلم مونده اما با این تجهیزاتی که ما خانوما داریم مگه برم رو دیوار افقی جیش کنم! الان که نظریات دوستان مذکرو خوندم کلی حسودیم شد و همینطور آهه که دارم از پس جگر سوختم میکشم. آخ که اگه پسر بودم نمیذاشتم یه دیوار از دستم در بره و ایضا یک دختر واسه کارای دیگه :))))) میدونی خدا خرو شناخت که بهش شاخ نداد دیگه

Ferdinand Fertuceli گفت...

دوچرخه سواری تا وقتی شرع مقدس به من اجازه اش را می داد .

Akhe Chera? Khaily delam sookht! Ye ensan ro be dalil maskharee bayad az docharkhe savari mahroom kard va baray oon adma in chize adi bashe!

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...